عضویت    ورود
ورود به سایت
» » همایش سفیران سلامت در گالیکش برگزار شد

با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین:

همایش سفیران سلامت در گالیکش برگزار شد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

 همایش سفیران سلامت در گالیکش برگزار شد

 به گزارش "روابط عمومی فرمانداری گالیکش " حسن خسروی در این همایش گفت: جامعه‌ای كه سطح سلامت و نرخ سلامت آن ازنظر بهداشت روان و جسم در حد اعلا باشد، آن جامعه پیشرو است و مراحل توسعه و پیشرفت را می‌تواند بپيمايد.

فرماندار گالیکش افزود: موضوع مهم سلامت، پیشگیری است که باعث کاهش هزینه و آسیب می‌شود، پیشگیری هم كه با مشارکت همه قشرها و مردم و خانواده‌ها اتفاق می‌افتد مسئله مهم فرهنگی است و این فرهنگ باید نهادينه شود.

وی تصریح کرد: اگر جامعه‌ای سالم می‌خواهیم، می‌بایست اين مهم از خانواده‌ها آغاز شود.

حسن خسروی عنوان کرد: دولت در طول این سه سال توجه خاص به بخش درمان داشته که قابل‌تقدیر است و توجه به این حد تاکنون بی‌سابقه است؛ تعداد تخت درمانگاه‌های ساخته‌شده، نیروهای بکار گرفته‌شده با توجه به محدودیت اعتباری قابل قیاس با گذشته نیست و توانست تا حدی گامی مثبت در كاهش درد و رنج مردم باشد.

به گفته وی مردم زمانی تمامی هزینه درمان را پرداخت می‌کردند اما اكنون با برنامه جامع دولت تنها مبلغی در حدود 6 تا 8 درصد از هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند.

خسروی تصریح کرد: هرجایی که آموزش‌وپرورش و دانش آموزان وارد صحنه شده‌اند آثار مثبت آن را در جامعه دیديم که اميد است اين حركات مستمر باشد.

وي در پايان ضمن تبريک مبعث پيامبر (ص) گفت: اسلام تنها دینی است که می‌تواند سعادت بشر را تضمین کند.

معاونت برنامه‌ریزی و توسعه مديريت آموزش‌وپرورش گالیکش نیز در این همایش بابیان شعار امسال سازمان بهداشت جهانی " زندگی سالم با اميد و نشاط" گفت: عقل سالم در بدن سالم است.

علی آشور فارسیانی سپس به وظايف سفيران سلامت در مدارس پرداخت و گفت: سفیران سلامت به همسالان خود در مدرسه، خانواده‌های خود و جامعه‌ای مه در آن زندگی می‌کنند در راستای افزایش سلامتی كمک می‌نمایند. پیشگیری، ارتقا و رشد سلامت از محوری‌ترین و کلیدی‌ترین مباحث در میان سیاستمداران و حاکمان است.

وي افزود: کارشناسان بر این باورند در هر خانواده برای آموزش خود مراقبتی، نیاز به یک سفیر سلامت دارد.

آشور فارسیانی ابراز اميدواری کرد روزی بهداشت در مدارس صرفاً یک نام نباشد و مشکلات بهداشتی به‌طور ریشه‌ای حل شود؛ وی در پايان سخنان خود تأکید نمود با مهربانی و عشق از خود و دیگران مراقبت کنیم.

رییس شبکه بهداشت درمان گالیکش در این همایش گفت: هر سفیر سلامت سفیر وزیر بهداشت در منازل است؛ خود مراقبتی مراقبت از خود، خانواده و جامعه را در پیش می‌برد؛ نظام ما نظام بیمار محور نیست بلكه نظام مردم محور است و هدف پیشگیری است که بتوانیم تمامی استعدادها را شکوفا کنیم که این امر به‌تنهایی حاصل نمی‌شود و خود مراقبتی اشاره به این موضوع دارد.

دکتر شاهرخ رضایی انزابی اظهار داشت: دولت تدبیر بیشترین توجه را به‌نظام سلامت داشته و هیچ دولتی تا این حد به این بخش توجه نداشته تا جایی که با برخی از کشورهای اروپایی برابری می‌کند و ما بالاتر از شاخص‌های بهداشتی کشورهای همسایه هستیم؛ هدف نظام سلامت افزایش امید به زندگی است، زندگی سالم و باکیفیت است.

وی افزود: از سه سال پیش خیرین سلامت شهرستان را دورهم گرداوری نمودیم، زمین احداث بيمارستان آماده است و باوجود محدودیت اعتباری با پیگیری فرماندار مجوز بیمارستان صادرشده و تا پایان سال کار کلنگ زنی انجام خواهد شد.

رضایی انزابی اظهار داشت: با كمک خیر تهرانی بااعتبار بالغ‌بر 600 میلیون تومان و با اهدای زمین توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان كار احداث كلينيک به پايان رسيد. تعداد پزشکان در طی سه سال اخیر دو برابر شده است ولي هنوز کمبود نیروی انسانی داریم؛ در دو مرکز روستایی (تراجیق و قلی تپه) که استیجاری بوده مرکز بهداشت درمانی ساخته و افتتاح گرديده است و خانه بهداشت پادلدل به تأیید رسیده و در دست اقدام است و خانه بهداشت روستای فارسیان بهسازی شده و در حال استفاده است.

وي ابراز اميدواری کرد تا با کمک همه اقشار شاهد ارتقای سلامت جامعه باشیم و امید به زندگی زیاد شود.

رضایی انزابی با اشاره به آمار عوامل بیماری‌زا افزود: بیماری قلبی، سوانح و سرطان بيشترين آمار مرگ‌ومیر در بين اقشار جامعه را دارد.

وی افزود: هر ایرانی دو برابر سایر کشورها نمک مصرف می‌کند.

در پایان همايش از فعالان بهداشت و درمان شهرستان، سفيران سلامت و مربيان بهداشت مدارس با اهدای لوح ياد بو، تقدير به عمل آمد.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گالیکش
  • بازدید : 492
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1442

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : ده بعلاوه دوازده ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 22
بازدید دیروز: 48
بازدید ماه:22
بازدید سال:4634
بازدید کل:1248735