عضویت    ورود
ورود به سایت
» » توسعه کشت پنبه با توجه به اشتغالزایی بالای آن، به کاهش بیکاری درجامعه کمک می کند

فرماندار گالیکش در حاشیه بازدید از مزارع کشت نشایی پنبه:

توسعه کشت پنبه با توجه به اشتغالزایی بالای آن، به کاهش بیکاری درجامعه کمک می کند

توسعه کشت پنبه با توجه به اشتغالزایی بالای آن، به کاهش بیکاری درجامعه کمک می کند

 

  فرماندار شهرستان گالیکش درحاشیه بازدید از مزارع کشت نشایی پنبه گفت: توسعه کشت پنبه با توجه به اشتغالزایی بالای آن، به کاهش بیکاری درجامعه کمک می کند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گالیکش حسن خسروی فرماندار شهرستان در حاشیه بازدید از مزارع کشت نشایی پنبه که بهمراه مختار مهاجر مدیرکل جهاد کشاورزی استان و حبیب الله زارع مدیر جهاد كشاورزي گالیکش صورت گرفت، بیان کرد: بخش کشاورزی یکی از مؤلفه هاي مهم جامعه است و آب حياتي ترين و مهم ترين مسئله در بخش کشاورزي است كه بايد نسبت به استفاده بهينه از آن اهتمام ورزيد.

خسروی در این بازدید که مسائل و مشکلات کشاورزان شهرستان نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت افزود: توسعه و توجه به بخش كشاورزي از جمله برنامه هاي مهم دولت تدبير و اميد است و در دوره اول دولت اقدامات خوبي در این زمینه انجام شد و توليدات در بخشهاي مختلف افزايش داشت.

مدیرکل جهاد کشاورزی نیز در این بازدید اظهار کرد: رویکرد سازمان جهاد کشاورزی گلستان توسعه این نوع کشت تا هزار هکتار در سال آینده است که علاوه بر صرفه اقتصادی، نیاز آبی کمتری نیز دارد.
مهاجر با اشاره به شیوه جدید کشت پنبه که به صورت نشایی کشت می شود، افزود: امسال حدود یکصد هکتار از مزارع گلستان به صورت آزمایشی، به کشت نشایی پنبه اختصاص یافت که بررسی های انجام شده حاکی از رشد خوب این محصول است.
وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی برای توسعه کشت پنبه به صورت نشایی به کشاورزان برخی تسهیلات و نیز سینی نشای این محصول را می دهد.

مهاجر در پایان گفت: جهاد کشاورزی برای کمک به آبیاری با شیوه های نوین که در کشت پنبه نشایی با استفاده از لوله های نواری، انتقال آب به پای بوته انجام می شود، اولویت اول را به این نوع کشت داده است.
دراین بازدید حبیب الله زارع مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان نیز از کشت پنبه نشایی درسطح حدود 37 هکتار در گالیکش خبر داد و گفت: محصول کشت شده از رشد خوبی برخوردار است.
لازم به ذکر است شهرستان گالیکش با 63 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان، افزون بر 29 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گالیکش
  • بازدید : 382
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1552

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : دو منهای یـک؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 29
بازدید دیروز: 11
بازدید ماه:1524
بازدید سال:1524
بازدید کل:1245625