عضویت    ورود
ورود به سایت
» » زنجیره تولیدات ابریشم باید احیا شود

فرماندار گالیکش؛

زنجیره تولیدات ابریشم باید احیا شود

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

زنجیره تولیدات ابریشم باید احیا شود

 فرماندار گالیکش در نشست دکتر رضوی مدیرعامل مؤسسه توسعه پایدارمحیط‌ زیست و آتابای رئیس میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان با ایشان، گفت: با مطالعه، شناسایی پتانسیل موجود روستایی و آموزش، زنجیره تولیدات ابریشم و صنعت نوغانداری که علی‌رغم قدمت در منطقه، در سالیان اخیر تاحدودی کمرنگ شده، دوباره احیا کرده و رونق ببخشند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گالیکش، حسن خسروی فرماندار شهرستان در این نشست که در دفتر کار ایشان انجام شد با بیان اینکه نوغانداری از زمان‌های بسیار دور در این منطقه رواج داشته و کارگاه های زیادی در این منطقه به این کار اشتغال داشته اند، خاطرنشان کرد: مردم از همین داشته‌های از پیش‌افتاده خود، تولید و اشتغالزایی می‌کنند و هنوز نیز بخشی از این کارگاهها فعالیت دارند.

وی با اشاره به وجود قابلیت‌های بسیار منطقه در این زمینه بخصوص در بخش ابریشم‌بافی افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان اقتصاد مقاومتی نام گرفته، دولت تدبیر و امید با فراهم کردن بستر مطالعات، تحقیقات و سرمایه‌گذاری، زمینه را برای شکوفایی مجدد این حرفه آماده ساخته و از توسعه این سرمایه‌های نهفته حمایت و پشتیبانی می‌کند.

لازم به ذکر است در این نشست همچنین درخصوص مطالعه تنوع کیفیت ابریشم و الیاف پشمی در دامداری، امکان‌سنجی، مواد اولیه و تنوع بازار، بازاریابی و جذب سرمایه‌گذار با فرماندار شهرستان گالیکش بحث و تبادل نظر شد.

در همین راستا، مدیرعامل NGO مذکور بهمراه طوسی بخشدار لوه و رؤسای ادارات صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهادکشاورزی، آموزش فنی و حرفه ای و میراث فرهنگی شهرستان گالیکش در جلسه‌ای که با محوریت اشتغالزایی، کاهش بیکاری، نحوه دریافت تسهیلات و وامهای مشاغل خانگی و کارآفرینی در مسجد صاحب‌الزمان (عج) روستای چقربش‌قارداش از توابع بخش لوه این شهرستان برگزار شد به سوالات روستاییان در این زمینه‌ها ، پاسخ گفتند.

گفتنی‌ست رئیس میراث‌فرهنگی و گردشگری گالیکش بهمراه مدیرعامل و کارشناسان مؤسسه توسعه پایدارمحیط‌ زیست از کارگاه‌های ابریشم‌بافی روستاهای آب‌پران، ترجنلی، قوشه‌چشمه و چقربش‌قارداش شهرستان گالیکش نیز بازدید کردند.

زنجیره تولیدات ابریشم باید احیا شود

 

زنجیره تولیدات ابریشم باید احیا شود

 

زنجیره تولیدات ابریشم باید احیا شود

 

زنجیره تولیدات ابریشم باید احیا شود

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گالیکش
  • بازدید : 468
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1611

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 524
بازدید دیروز: 1
بازدید ماه:648
بازدید سال:5260
بازدید کل:1249361