عضویت    ورود
ورود به سایت
» » مسئولین مانع برگشت پرونده‌های دریافت تسهیلات گالیکش از استان شوند

فرماندار گالیکش در جلسه اقتصاد مقاومتی و اشتغال این شهرستان؛

مسئولین مانع برگشت پرونده‌های دریافت تسهیلات گالیکش از استان شوند

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

مسئولین مانع برگشت پرونده‌های دریافت تسهیلات گالیکش از استان شوند

فرماندار گالیکش در جلسه اقتصاد مقاومتی و اشتغال این شهرستان با اشاره به برگشت پرونده‌های در انتظار دریافت تسهیلات گالیکش از مرکز استان گفت: مسئولین مانع از برگشت پرونده‌های تسهیلاتی گالیکش از استان شوند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان گالیکش، حسن خسروی فرماندارگالیکش در ششمین جلسه اقتصاد مقاومتی و اشتغال این شهرستان که با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان و رؤسای ادارات در سالن جلسات فرمانداری برگزار شده بود با اشاره به اینکه بسیاری از پرونده‌های در انتظار دریافت تسهیلات گالیکش از استان برگشت داده می‌شود اظهار داشت: احتمالاً یا شهروندان در ادارات برای تکمیل پرونده دریافت تسهیلات به‌درستی توجیه نمی‌شوند یا به‌درستی برای آن‌ها تشکیل پرونده نمی‌دهند.

وی افزود: البته احتمال آن نیز وجود دارد بانک‌ها عامل به‌طور سخت‌گیرانه با دریافت‌کنندگان تسهیلات برخورد می‌کنند. انتظار ما تعامل بیشتر مدیران عامل بانک‌ها با متقاضیان دریافت وام برای جذب صددرصدی تسهیلات این حوزه در گالیکش است.

فرماندار گالیکش تصریح کرد: مسئولین و مدیران شهرستانی مانع از برگشت پرونده‌های علاقه‌مندان دریافت تسهیلاتی بانک حوزه اشتغال گالیکش از استان شوند.

سعید مازندرانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان نیز در این جلسه گفت: میانگین نرخ بیکاری گلستان 8.8 درصد است و نشان می‌دهد فعالیت‌های انجام‌شده برای رفع مشکلات اشتغال گلستان تأثیرگذار بوده است.

مازندرانی افزود: شهروندان آن‌گونه که باید نرخ کاهش بیکاری را احساس نمی‌کنند؛ بیکاری یک جریان سیال است که از گذشته به حال رسیده؛ نتیجه خدمات انجام‌شده این دولت برای کاهش نرخ بیکاری گلستان سالیان بعد مشخص می‌شود.

وی افزود: تاکنون دو هزار و 411 طرح با پیش‌بینی تسهیلات 298 میلیارد تومانی و اشتغال‌زایی 4 هزار و 933 نفر به دبیرخانه ارسال‌شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بیان کرد: از این تعداد دو هزار و 358 پرونده با 249 میلیارد تومان تسهیلات و اشتغال‌زایی چهار هزار و 818 نفر به بانک‌ها معرفی‌شده است.

وی گفت: طبق آخرین آمار 513 پرونده در استان توانستند 40 میلیارد و 100 میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند که می‌تواند برای یکهزار و 72 نفر شغل ایجاد کند.

مازندرانی در خصوص وضعیت سامانه رصد و اشتغال ایجادشده در استان خاطرنشان کرد: تعهد استان 20 هزار شغل بود که طبق نظر استان هدف‌گذاری را 30 هزار شغل قراردادیم که تاکنون 2 هزار و 860 شغل در این سامانه به ثبت رسیده است.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گالیکش نیز در این جلسه گفت: بیکاری یکی از بزرگ‌ترین معضلاتی است که توازن و تعادل جامعه را به هم میزند و باعث بروز بحران‌های بسیاری در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی روانی و سیاسی جامعه می‌شود.

حسین روان‌بخش افزود: حوزه اشتغال جامعه یکی از محورهای ثابت فرمایشات مقام معظم رهبری است تا شاید مسئولین چاره‌ای برای حل این معضل که در حال ورود به مرز بحران است کنند. این امر تنها با همکاری و همیاری همه مسئولین میسر می‌شود.

به گفته وی حال که به همت دولت این فرست از طریق اختصاص بودجه روستاییان و عشایر، مشاغل خانگی و ... فراهم‌شده باید تمامی تلاش خود را برای جذب و ایجاد اشتغال در شهرستان بکار ببریم.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گالیکش با ارائه گزارش عملکرد شهرستانی در طرح روستایی گفت: 245 پرونده به مبلغ 135 میلیارد و 158 میلیون ریال به بانک‌ها معرفی‌شده که 125 پرونده از آن به مبلغ 70 میلیارد و 780 میلیون ریال در دست بررسی در بانک‌ها است و تعداد 125 پرونده در بانک‌ها به مبلغ 49 میلیارد و 987 میلیون ریال مصوب شده در بانک‌ها است.

روان‌بخش افزود: تعداد 137 پرونده به مبلغ 49 میلیارد و 237 میلیون ریال منعقدشده در بانک‌ها داریم. 39 پرونده به مبلغ 25 میلیارد و 28 میلیون ریال پرداخت‌شده توسط بانک‌های عامل است.

وی اظهار داشت: همچنین 14 پرونده در طرح روستایی به مبلغ 33 میلیارد ریال برگشت‌خورده از بانک‌های عامل است.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گالیکش با اشاره به طرح‌های تسهیلاتی فراگیر گفت: 11 پرونده به مبلغ 231 میلیارد و 86 میلیون ریال به بانک‌های عامل گالیکش فرستاده‌شده؛ 5 پرونده به مبلغ 11 میلیارد و 880 میلیون ریال مصوب شده و 5 پرونده پرداختی به مبلغ 9 میلیارد و 380 میلیون ریال اجراشده است.

به گفته وی درمجموع پرداختی‌های تسهیلات طرح روستایی عشایر و فراگیر گالیکش مبلغ 34 میلیارد و 467 میلیون ریال است. این در حالی است که تا سه هفته قبل این مبلغ 700 میلیون رالی بوده است و طی این مدت حدود 5 برابر افزایش داشتیم.

روان‌بخش تصریح کرد: جایگاه گالیکش در سطح استان در بخش پرداخت تسهیلات روستایی رتبه 10 استان و در بخش پرداخت تسهیلات فراگیر رتبه 8 است.

وی تصریح کرد: برای جذب تسهیلات ظرفیت گالیکش بالاتر این است چراکه چهارمین شهرستان استان در تشکیل پرونده و معرفی به بانک‌های عامل هستیم و جا دارد کلیه مسئولین و بانک‌های عامل برای جذب بیشتر تسهیلات تلاش کنند.

وی با اشاره به تعهد اشتغال در گالیکش گفت: امسال تعداد 1050 تعهد اشتغال به گالیکش از سوی استان اعلام‌شده که بین دستگاه‌های مختلف تقسیم‌شده است.

روان‌بخش افزود: در آخرین گزارش از سامانه رصد در 3 ماهه ابتدای سال جاری برای 251 نفر در گالیکش اشتغال‌زایی شده و تاکنون 23 و 9 دهم درصد از اشتغال‌زایی گالیکش در سال جاری محقق شده است.

وی با اشاره به اعتبارات مشاغل خانگی گفت: 9 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به گالیکش تخصیص داده‌شده و در بین چهار بانک عامل بانک ملی 5 میلیارد ریال صادرات 4 میلیارد ریال تجارت و رفاه 3 میلیارد ریال توزیع‌شده است

مسئولین مانع برگشت پرونده‌های دریافت تسهیلات گالیکش از استان شوند

 

مسئولین مانع برگشت پرونده‌های دریافت تسهیلات گالیکش از استان شوند

 

مسئولین مانع برگشت پرونده‌های دریافت تسهیلات گالیکش از استان شوند

 

مسئولین مانع برگشت پرونده‌های دریافت تسهیلات گالیکش از استان شوند

 

مسئولین مانع برگشت پرونده‌های دریافت تسهیلات گالیکش از استان شوند

 

 

.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گالیکش
  • بازدید : 553
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1770

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 153
بازدید دیروز: 11
بازدید ماه:1648
بازدید سال:1648
بازدید کل:1245749