عضویت    ورود
ورود به سایت
» » نخستین مجمع سلامت شهرستان گالیکش برگزار شد

با حضور فرماندار و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان؛

نخستین مجمع سلامت شهرستان گالیکش برگزار شد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

نخستین مجمع سلامت شهرستان گالیکش برگزار شد

اولین مجمع سلامت شهرستان گالیکش با حضور حسن خسروی فرماندار شهرستان، بدخشان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان، مجری برنامه جامع سلامت استان، مدیر شبکه  بهداشت و درمان، ائمه جمعه شیعه و اهل سنت، شورای خیرین سلامت، خانواده خیرین سلامت، پزشکان، داروسازان و مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی، روسای ادارات، شهرداران، شوراها و دهیاران، سمن ها و جمعی از پرسنل شبکه بهداشت و درمان شهرستان گالیکش در محل کانون شهید محمدباقر خسروی برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان گالیکش، حسن خسروی فرماندار گالیکش در نخستین مجمع سلامت این شهرستان اظهار داشت: بهداشت همیشه اصل و مقدم بر بهداشت بوده و همه دستگاههای اجرایی باید در انجام اقدامات پیشگیرانه مشارکت کنند و مجمع سلامت نیز با این دو هدف تشکیل شد.

 

وی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های مخلصانه و مجدانه  مجموعه دانشگاه علوم پزشکی خواستار پیگیری و راه اندازی بیمارستان و تجهیز کلینیک تخصصی شهرستان به متخصصین مورد نیاز شد و عنوان کرد: دستگاههای اجرایی به اندازه وظایف و در حد توان خود به حل مسائل بهداشتی و درمانی کمک کنند تا وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی به انجام وظایف تخصصی خود بپردازند.

 

دکتر بدخشان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان در این مراسم گفت: با توجه به اهمیت راه اندازی و تشکیل محلات سلامت محور، در راستای تحقق سلامت جامعه، همکاری و همدلی کلیه دستگاههای اجرایی و انجمن ها و سمن ها و کلیه افراد جامعه مورد تاکید این مجمع می باشد.

 

بدخشان افزود: سلامت همیشه یک بعد مهم اجتماعی است و در این راستا آموزش بهداشت، پزشکان خانواده، رابطین سلامت، طرح تحول سلامت و نظام ارجاع جزو سیاست های کلان در حوزه سلامت می باشد.

 

دوجی مجری برنامه جامع سلامت استان نیز خاطر نشان کرد: 75 درصد از حل مشکلات حوزه سلامت مربوط به سایر ارگانها غیر از وزارت بهداشت است که باید نگاه سلامت محور را به مردم و مسئولین منتقل و با مشارکت مردم و سایر نهادها موضوع سلامت را اجتماعی نماییم.

 

وی با اشاره به اینکه 53 درصد مرگ و میر مربوط به سبک زندگی افراد و بیماریهای غیر واگیر است، افزود: بی تردید باید کارهای بیشتری در زمینه سبک زندگی افراد جامعه انجام گیرد، چرا که در حال حاضر از 10 اولویت سازمان جهانی بهداشت 7 مورد آن مربوط به بیماری های غیرواگیر است.

 

دوجی با بیان اینکه مردم به اجتماعی شدن سلامت کمک کنند، گفت: برگزاری مجمع سلامت شهرستان به عنوان یک گام موثر در جهت همکاری بین بخشی برای حل معضلات و مشکلات حوزه سلامت بشمار می رود.

 

وی همچنین به عدالت در سلامت اشاره داشتند و افزودند خدمت باید با اولویت مناطق محروم، روستایی و نیازمندتر باشد .

 

حجت الاسلام و المسلمین دلبری امام جمعه شهرستان و مولوی گرگیج امام جمعه اهل سنت آزادشهر و مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش نیز بیان داشتند: دین مبین اسلام در زمینه بهداشت و سلامت فردی اجتماعی تاکید فراوان داشته است.

 

ایشان افزودند: دین اسلام نیز دستورالعملهای بهداشتی خود را در زمینه خود مراقبتی ارائه داده است. همچنین تاکید مقام معظم رهبری در خصوص تحصیل، تهذیب و ورزش را گامی مهم و موثر در رشد شاخص های سلامتی کشور دانستند.

 

این دو روحانی تاکیدا خواستار توجه ویژه به وضعیت روستائیان و عشایر شدند.

 

در پایان حسن رحیم زاده مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گالیکش ضمن تقدیر و تشکر از حضور تمامی مهمانان و سخنرانان این مجمع و ارائه گزارش از حوزه سلامت شهرستان، سلامت را یک هدف اجتماعی و از جمله اولویت های مهم کشور دانست و افزود: اولویت سلامت در قانون اساسی کشور، سیاستهای ابلاغی سلامت از سوی مقام معظم رهبری، برنامه ششم توسعه و سند حقوق شهروندی ابلاغی از سوی رئیس جمهور به خوبی تبیین گردیده است و انتظار می رود با برگزاری اثر بخش مجمع سلامت شهرستان و بهره مندی از مشارکتهای ارزشمند همه ارگانها و نهادها و با یاری خداوند متعال به هدف راهبردی ارتقاء سلامت منطقه دست یابیم.

 

در پایان این مجمع نیز بیانیه تشکیل مجمع سلامت شهرستان گالیکش توسط رحیم زاده مدیر شبکه بهداشت و درمان قرائت شد.

نخستین مجمع سلامت شهرستان گالیکش برگزار شد

 

نخستین مجمع سلامت شهرستان گالیکش برگزار شد

 

نخستین مجمع سلامت شهرستان گالیکش برگزار شد

 

نخستین مجمع سلامت شهرستان گالیکش برگزار شد

 

نخستین مجمع سلامت شهرستان گالیکش برگزار شد

 

نخستین مجمع سلامت شهرستان گالیکش برگزار شد

 

نخستین مجمع سلامت شهرستان گالیکش برگزار شد

 

نخستین مجمع سلامت شهرستان گالیکش برگزار شد

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گالیکش
  • بازدید : 357
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1816

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : ده بعلاوه دوازده ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 48
بازدید ماه:6
بازدید سال:4618
بازدید کل:1248719