عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » نگران این هستم که به وضع معلولان آنچنان که شایسته است رسیدگی نشود

فرماندار گالیکش:

نگران این هستم که به وضع معلولان آنچنان که شایسته است رسیدگی نشود

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

نگران این هستم که به وضع معلولان آنچنان که شایسته است رسیدگی نشود

 حسن خسروی در جلسه ی cbrدر خصوص معلولان جسمی و حرکتی گفت: واقعیت این است که وقتی در جامعه معلول هست تمام جامعه از این موضوع رنج می برد و یک جامعه ناسالم و نازیبا را شاهد خواهیم بود. امکان ندارد که بحث معلولیت در جوامع ریشه کن شود ولی ما باید اقداماتی را انجام دهیم که حداقل یک امر عادی محسوب شود.

وی افزود: نجات یک معلول و آوردن او به اجتماع ، نجات یک خانواده و به تبع آن نجات یک جامعه است و منجر به داشتن جامعه ای شاد وسالم خواهد شد. اگر در خانواده ای معلول وجود داشته باشد تمام خانواده،نزدیکان و بستگان آن خانواده درگیر آن خواهند بود.

خسروی تصریح کرد: لازمه ی داشتن جامعه ای شاد این است که به معلولان رسیدگی کنیم. وظیفه ی مسئولان این است که به این موضوع اهمیت بدهند و پیگیر آن باشند. البته مهمترین بحث در این خصوص بحث فرهنگی است. باید برای همه جا بیفتد که مسئله معلولان مربوط به کل جامعه است و مسئله یک فرد و خانواده نیست.

وی ادامه داد: مسئله مهم بعدی ، بحث پیشگیری است که هم راحت تر و هم کم هزینه تر است. . با توجه به اینهمه پیشرفتی که امروزه در علم پزشکی وجود دارد می توان از بسیاری از ازدواج هایی که منجر به تولد فرزندان معلول خواهد شد جلوگیری نمود. می توان ژنهای معیوب را شناسایی و اصلاح کرد که قطعا با تمرکز در این بخش معلولیتها در جامعه کمتر خواهد شد.

بهزیستی و گروههای مردمی می توانند بخشی از فعالیتهای خود را در این زمینه متمرکز نمایند و انجام مشاوره های قبل و بعد از ازدواج می تواند به ایجاد یک جامعه سالم کمک نماید.

خسروی همچنین گت: بحث مبلمان شهری و مناسب سازی محیط شهرو روستا برای معلولان بسیار مهم بوده و در شهرستان ما کمتر به آن توجه شده است.مخصوصا شهرداری و شوراهای محترم باید در این زمینه جدی تر باشند و هزینه هایی را در این زمینه متقبل شوند.

وی در پایان با اشاره به سفارشات امیر المومنین علی(ع) و قرآن کریم در خصوص کمک به افراد آسیب پذیر گفت: نکند ما به وظایفمان در این زمینه خوب عمل نکنیم و نه تنها کار مناسبی را انجام نداده باشیم بلکه حقی هم از آنها ضایع بکنیم . من نگران این هستم که به وضع معلالان آنچنان که باید رسیدگی نشود.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ravabet omomi
  • بازدید : 875
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 100

نظر شما دباره این خبر؟


نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 27
بازدید دیروز: 105
بازدید ماه:780
بازدید سال:5392
بازدید کل:1249493