عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » افتتاح و کلنگ زنی 45 پروژه عمرانی،اقتصادی شهرستان گالیکش در دهه مبارک فجر

فرماندار گالیکش در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه اعلام کرد:

افتتاح و کلنگ زنی 45 پروژه عمرانی،اقتصادی شهرستان گالیکش در دهه مبارک فجر

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

افتتاح و کلنگ زنی 45 پروژه عمرانی،اقتصادی شهرستان گالیکش در دهه مبارک فجر

 به گزارش " روابط عمومی فرمانداری گالیکش " حسن خسروی در نشست با گروه خبری فجر گلستان در محل فرمانداری گالیکش گفت: مردم گالیکش نسبت به برنامه‌های دهه فجر توجه خاصی دارند، به لحاظ اینکه مردم گالیکش مردمی بسیار مبارز، انقلابی، با بصیرت و بافهمی هستند که نقش قابل‌توجهی را در دوران مبارزات انقلاب اسلامی از خود برجای گذاشتند.

وی افزود: حضور مقام معظم رهبری در شهرستان گالیکش و بیانات باارزش و افتخارآمیزی که درباره مردم گالیکش بیان کردند نشان‌دهنده عنایت و توجه ویژه ایشان به تلاش‌ها و فداکاری‌های مردم این شهرستان است.

خسروی به فرازی از بیانات مقام معظم رهبری درباره مردم گالیکش اشاره کرد و گفت: « گالیکش در آن منطقه نخستین آبادی است که در اندیشه‌های انقلابی و حاملان و پیام‌آوران آن امکان فعالیت داد. ازآنجا بود که در سال‌های 52 و بعد ما توانستیم جهت و راه و پیام خود را در آزادشهر، رامیان و گنبد مطرح کنیم و تدریجاً سراسر منطقه را تا قسمت‌های شمالی و غربی‌اش زیرپوشش بگیریم».

به گفته وی این فرمایش مقام معظم رهبری نشانگر آن است که مردم گالیکش نقش درجه اولی را در مبارزات انقلاب، پشتیبانی نظام اسلامی و رهروی امام راحل داشتند. برای همین مردم گالیکش جشن‌های دهه فجر را به‌خوبی برگزار می‌کنند و به آن توجه ویژه دارند.

فرماندار گالیکش گفت: دهه فجر امسال را در حالی جشن می‌گیریم که یکی از مهم‌ترین استوانه‌ها و شخصیت‌های مبارز انقلاب حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بین ما نیست.

وی افزود: آیت‌الله هاشمی یکی از کسانی بودند که تأثیر فوق‌العاده‌ای در جریان انقلاب اسلامی، در دوران مبارزات و به ثمر نشستن این انقلاب داشتند و اینکه انقلاب باشکوه ما امروز به این جایگاه در جهان رسیده نقش بسزایی داشته‌اند.

به گفته خسروی بعد از 38 سال که از عمر انقلاب می‌گذرد، این انقلاب همچنان بدون اینکه ذره‌ای از اهداف و آرمان‌های خودش عقب‌نشینی کند همچنان باصلابت به حیات خود ادامه می‌دهد و امروز نقش جمهوری اسلامی در دنیا اهمیت زیادی پیداکرده است، و همه به نقش‌آفرینی ایران درصحنه‌های بین‌المللی اعتراف می‌کنند.

فرماندار گالیکش اظهار داشت: ان شاالله به برکت پشتیبانی‌هایی که مردم عزیز از انقلاب دارند و به برکت حضور مقام معظم رهبری و تدابیر دولت‌مردان این نقش‌آفرینی مهم‌تر و پررنگ‌تر هم می‌شود.

وی تصریح کرد: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا منتظر بودند حیات این انقلاب در همان سال‌های اول به اتمام برسد اما به کوری دشمنان و استکبار جهانی این کشور قوی‌تر می‌شود و به عمر خود ادامه می‌دهد.

فرماندار گالیکش با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی در ایام‌الله دهه فجر گفت: در این ایام 21 پروژه عمرانی و 24 پروژه اقتصادی و اشتغال‌زا افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

به گفته وی 26 میلیارد و 879 میلیون و 200 هزار تومان برای پروژه‌های عمرانی دهه فجر این شهرستان هزینه شده است.

وی افزود: این پروژه‌ها شامل آب‌رسانی به شهر گالیکش با 23 میلیارد تومان اعتبار، افتتاح کلینیک فوق تخصصی با یک میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار و احداث مرکز دیالیز با 350 میلیون تومان، طرح نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در 59 روستا بااعتبار 830 میلیون تومان، افتتاح مرکز کانون پرورش فکری کودکان با 570 میلیون تومان اعتبار، تأمین آب شرب روستایی با 470 میلیون تومان در روستای میرزاپانگ از طرح‌های عمرانی قابل‌افتتاح در این ایام است.

وی بیان کرد: هم‌چنین در دهه فجر امسال 5 پروژه عمرانی شامل تأمین آب شرب روستایی کمال‌آباد، احداث خانه بهداشت روستایی پادلدل و احداث شبکه و پست هوایی برق در سه منطقه آغاز می‌شود.

خسروی با اشاره به پروژه‌های اقتصادی قابل بهره‌برداری در دهه فجر امسال هم گفت: 5 میلیارد و 477 میلیون تومان پروژه اقتصادی با 59 نفر اشتغال‌زایی شامل آبیاری تحت‌فشار در دو قطعه زمین زراعی و خط اعتباری مکانیزاسیون،

بهره‌برداری از طرح واگذاری عرصه‌های گردو کاری به مساحت 40 هکتار در بخش لوه به شرکت تعاونی روستایی در آق قمیش ازجمله این طرح‌هاست.

وی با اشاره به اینکه 20 مورد هم طرح اشتغال‌زایی در این شهرستان افتتاح می‌شود هزینه این طرح‌ها را 489 میلیون تومان اعلام کرد.

فرماندار گالیکش با اشاره به برگزاری 250 برنامه فرهنگی در ایام‌الله دهه فجر این شهرستان گالیکش گفت: یک هفته قبل از برنامه‌های این دهه شهرستان گالیکش با آذین‌بندی، نصب پرچم و پیام‌هایی برای اطلاع‌رسانی مردم با استقبال دهه فجر می‌رود.

خسروی گفت: طی 10 شب این ایام در مساجد شهر گالیکش محافل انس با قرآن با حضور قاری بین‌المللی و سخنرانان استانی پیش‌بینی‌شده و همچنین برگزاری 10 شب جشن توسط انجمن هنر شهرستان در محل کانون شهدا دانش‌آموزی از دیگر برنامه‌های این دهه است.

وی با اشاره به تجلیل از بانوان فعال و مبارز پیش از انقلاب در این شهرستان افزود: تلاش کردیم در دو سه سال اخیر از بانوانی که پیش از انقلاب جزو فعالان و مبارزان انقلابی بودند تجلیل کنیم و آنان نیز در برخی مراسم خاطره‌های خود از آن زمان را بیان کنند که این موضوع بازخوردهای خوبی نیز در شهرستان داشته.

وی با اشاره به برنامه‌های روزشمار این ایام در گالیکش گفت: روز 12 بهمن‌ماه با نواختن گلبانگ و زنگ انقلاب در سطح مدارس شهرستان برنامه‌های دهه فجر آغاز می‌شود و استقبال نمادین از ورود امام (ره) به میهن از سوی بازاریان و اصناف در خیابان اصلی شهر گالیکش ازجمله برنامه‌های نخستین روز دهه فجر است.

به گفته وی افتتاح دو مرکز نیکوکاری در سطح شهر و روستا، برپایی نمایشگاهی از توانمندی‌های بانوان شهرستان در بخش صنایع‌دستی و سوغات ازجمله برنامه‌های روز 13 بهمن‌ماه و عطرافشانی گلزار شهدا همراه با استقرار ایستگاه سلامت و انجام ویزیت رایگان توسط کمیته ایثارگران و بهداشت، برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموزی، فرهنگیان و مدافع حرم از سوی کمیته بسیج در کانون شهید محمدباقر خسروی و پیاده‌روی عمومی از سوی کمیته فرهنگی و بسیج بانوان تا محل پارک جنگلی ازجمله برنامه‌های روز 14 بهمن است.

فرماندار گالیکش شرکت در نماز عبادی سیاسی جمعه و هم‌چنین پیاده‌روی خانوادگی در روستای تلوستان از توابع بخش مرکزی شهرستان را از برنامه‌های روز 15 بهمن‌ماه و برپایی نمایشگاه توانمندی بانوان و جشنواره غذا با محوریت اقتصاد مقاومتی در روستای صادق‌آباد مرکز بخش لوه، تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی و منابع طبیعی در جهاد کشاورزی، برگزاری نقاشی همگانی توسط کمیته دانش‌آموزی در مدارس ابتدایی، برگزاری برنامه متمرکز با موضوع نقش زنان در شکل‌گیری انقلاب اسلامی در حوزه‌های کارگری، برگزاری جلسه پرسش و پاسخ مسئولان با مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نیز توسط کمیته تشکل‌ها در محل مسجد صاحب‌الزمان (عج) را از برنامه روز 16 بهمن‌ماه اعلام کرد.

خسروی گفت: افتتاح مرکز تخصصی ابریشم‌بافی و نمدمالی در روستای پادلدل، دیدار با خانواده معظم شهدای دانشجو، افتتاح دو کتابخانه روستایی در روستاهای عرب بوران و صادق‌آباد، همایش هیئات مذهبی شهرستان در روستای تراجیق از برنامه‌های 17 بهمن‌ماه و افتتاح ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پارک لاله‌های انقلاب، و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا شهرستان ازجمله برنامه‌های 17 مهن ماه شهرستان گالیکش است.

وی اظهار داشت: 19 بهمن‌ماه برگزاری جشن انقلاب در روستای ینقاق از توابع بخش مرکزی شهرستان، افتتاح متمرکز پروژه‌های جهاد کشاورزی و اجرای سرود 1357 نفره دانش آموزان دختر، پخت کیک 38 متری در مسجد صاحب‌الزمان (عج) از سوی کمیته اصناف به مناسبت 38 امین سال پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی‌شده است.

فرماندار گالیکش برگزاری جشن انقلاب به همراه نمایشگاه توانمندی بانوان در روستایی چقر بش قارداش، جشن پیروزی انقلاب و غرفه عفاف و حجاب در کانون شهید محمدباقر خسروی، افتتاح پارک کودک روستایی در ینقاق و افتتاح ساختمان بقعه زیارتی بی‌بی حلیمه در روستای ینقاق و یادواره 40 شهید این روستا را ازجمله برنامه‌های روز 20 بهمن‌ماه اعلام کرد.

خسروی گفت: جشن ویژه انقلاب به همراه کارگاه ویژه کارآفرینی در کانون شهید محمدباقر خسروی برای روز 21 بهمن‌ماه پیش‌بینی‌شده است.

وی با اشاره به اینکه همه در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن‌ماه شرکت خواهیم کرد گفت: راهپیمایی مردم گالیکش به نسبت جمعیتی در کشور بی‌نظیر است. این راهپیمایی در سه‌نقطه شهرستان شامل شهر گالیکش، روستای صادق‌آباد و روستای ینقاق برگزار می‌شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی گالیکش نیز در این نشست خبری ضمن تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ورق خورد تا فرهنگ ایران، مردم و نظام عوض شود.

حجت‌الاسلام ایوب ممشلی با اشاره به اینکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی، اسلامی، ولایی و انفجار نور بود گفت: وقتی انقلاب شد؛ فجر دیگر و صبح صادقی در کشور دمید و با رهبری و دم مسیحایی امام راحل فجر و پیروزی دیگری اتفاق افتاد.
به گفته وی با پیروزی انقلاب در سال 57 طمع‌کاران بین‌المللی دندان طمع را از ایران کشیدند.

ممشلی بابیان اینکه انقلاب اسلامی موجب شد تا به کمال و ارزش‌ها برسیم گفت: امروز استقلال سیاسی، فرهنگی، عمرانی، عزت ملت ایران درگرو انقلاب اسلامی به برکت سپیده دمی است که خداوند در آیات قرآن کریم است نوید داده است.

افتتاح و کلنگ زنی 45 پروژه عمرانی،اقتصادی شهرستان گالیکش در دهه مبارک فجر

 

افتتاح و کلنگ زنی 45 پروژه عمرانی،اقتصادی شهرستان گالیکش در دهه مبارک فجر

 

افتتاح و کلنگ زنی 45 پروژه عمرانی،اقتصادی شهرستان گالیکش در دهه مبارک فجر

 

افتتاح و کلنگ زنی 45 پروژه عمرانی،اقتصادی شهرستان گالیکش در دهه مبارک فجر


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گالیکش
  • بازدید : 757
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1335

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 26
بازدید دیروز: 127
بازدید ماه:906
بازدید سال:5518
بازدید کل:1249619