عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » حضور جناب اقای سلطانی فر معاون میراث فرهنگی و گردشگری در شهرستان گالیکش


حضور جناب اقای سلطانی فر معاون میراث فرهنگی و گردشگری در شهرستان گالیکش

حضور جناب اقای سلطانی فر معاون میراث فرهنگی و گردشگری در شهرستان گالیکش

معاون رئیس‌جمهور در عصر روز سه شنبه مورخه 11/9/93 ابتدا برای مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس با حضور تعدادی از روسای ادارات شهرستان رفتند و در ادامه به مسجد جامع در جمع مردم شهرستان گالیکش حضور یافتند که ابتدا حجت‌الاسلام سید باقر موسوی در حضور دکتر سلطانی فر معاون رییس‌جمهور گفت: شهر گالیکش از شهرهایی بوده که موردعنایت و توجه مقام معظم رهبری و شهیدان هاشمی نژاد، کامیاب و دیگر بزرگواران بوده است.

حجت‌الاسلام سید باقر موسوی ادامه داد: این بزرگواران با مردم گالیکش در ارتباط بودند و به این شهر رفت‌وآمد داشتند.

وی افزود: مردم انقلابی گالیکش تعداد 12 شهید و جانباز را در واقعه 12 دی سال 57 تقدیم اسلام و انقلاب کردند.

وی با اشاره به این مطلب که شهرستان گالیکش از شهرستان‌های جدید و تأسیس است و مشکلات و کمبودهایی زیادی دارد گفت: از حضور شما تقاضا داریم مقداری نسبت به این شهرستان توجه بیشتر داشته باشید.

موسوی با اشاره به عبور جاده بین‌المللی تهران مشهد از درون شهر گالیکش گفت: عبور جاده تهران مشهد از مرکز شهر گالیکش بارها باعث بروز مشکلاتی برای مردم این شهر شده است. تعدادی از مردم شریف گالیکش حاضر به اهدا بلاعوض زمین‌هایشان برای احداث کمربندی شدند تا جلوی کشتار مردم گرفته شود. اما باگذشت سال‌ها از اجرای این پروژه، نیمه‌کاره رهاشده است.

وی تصریح کرد: گالیکش یک منطقه کشاورزی است و توجه ویژه دولت به کشاورزی و کشاورزان منطقه ضرورت دارد.

امام‌جمعه شهرستان گالیکش با اشاره به این مطلب که سال‌ها مذاکره می‌شود تا جاده عبوری از پارک ملی گلستان را تغییر دهند گفت: اگر این جاده تغییر پیدا کند خیلی از روستاییان شریف و عزیز شهرستان گالیکش که در انقلاب سهمی بسزا داشته‌اند صدمه و ضربه خواهند دید.

وی تأکید کرد: مردم گالیکش نگران تغییر مسیر جاده از پارک ملی گلستان هستند.

موسوی خاطرنشان ساخت: زمان ریاست جمهوری آقای رفسنجانی در جلسه‌ای در پارک ملی گلستان یکی از نزدیکانشان که در رأس امور بودند در حضور وی منحرف کردن جاده عبوری پارک ملی گلستان از اراضی شمالی را مطرح کردند که آقای رفسنجانی عصبانی شدند و فرمودند باید کاری کنم مردم تشویق شوند به نگهداری از این جنگل و منابع خدادادی نه اینکه مردم را دور کنیم. این جنگل حق همه مردم است.

امام‌جمعه گالیکش گفت: امیدواریم تشرف فرمایی ریاست جمهوری و معاونانشان مایه خیروبرکتی و توجه بیشتری باشد برای مردم محروم منطقه تا در رفاه بیشتری زندگی کنند.

وی در پایان گفت: مردم شهرستان گالیکش از قدیم‌الایام در خدمت نظام هستند و نظام را دوست دارند

حضور جناب اقای سلطانی فر معاون میراث فرهنگی و گردشگری در شهرستان گالیکش

در ادامه آقای خسروی فرماندار شهرستان فرماندار شهرستان گالیکش نیز با تشکر از مردم که در این هوای نامناسب برای استقلال از معاون ریس به مسجد جامع شهر گالیکش آمده بودند گفت: وظیفه میدانم از طرف مردم عزیز گالیکش از زحمات و خدمات قابل‌توجهی که دولت تدبیر و امید در این مدت کوتاه عمر خود انجام داده است را تشکر و قدردانی کنم.

حسن خسروی افزود: با تلاش‌های دولت در اقتصاد کشور یک ثباتی ایجادشده و وضعیت مردم ازنظر خدمات درمانی نیز در شرایط مطلوبی است.

به گفته فرماندار گالیکش باسابقه درخشانی که مردم عزیز گالیکش قبل، حین و پس از انقلاب و همچنین دفاع مقدس دارند حقشان بیش از این‌ها است.

وی افزود: توقع و انتظار داریم دولت محترم توجه ویژه‌ای به این منطقه داشته باشند. گالیکش کمبودهای زیادی دارد که این مشکلات را نوشته و به دولت تقدیم خواهیم کرد.

خسروی خاطرنشان ساخت: برخی از روستاهای ما آب آشامیدنی ندارند و برخی از روستاهای کوهستانی گالیکش نیز از نعمت خدادادی گاز بی‌بهره هستند.

فرماندار گالیکش با اشاره به تغییر مسیر عبور پارک ملی گلستان از اراضی شمالی گفت: مردم شهرستان گالیکش نگران آن هستند که مسیر جاده پارک ملی گلستان به اراضی شمالی منحرف شود.

وی افزود: درخواست مردم و مسئولین شهرستان گالیکش آن است تا با دولت باتدبیر خود آسیب‌های جاده کنونی را رفع کرده تا همچنان زائرین علی ابن موسی رضا (ع) از مسیر پارک ملی گلستان تردد کنند.

حضور جناب اقای سلطانی فر معاون میراث فرهنگی و گردشگری در شهرستان گالیکش

در پایان  آقای سلطانی فرگفت :  امروز یک روزبه یادماندنی در تاریخ استان گلستان، نگارستان ایران است که با استقبال باشکوه مردم رقم خورد.

وی افزود: حضور پرشور و عشق مردم در راستای تقویت نظام و حمایت دولتمردان بار امانت دولتمردان را در جهت خدمت‌رسانی مضاعف‌تر کرد.

ایشان یادآور شد: شما در روز 24 خرداد 92 در پای صندوق‌های به کسی رأی دادید که بر این باور است حقوق شهروندان در همه ابعاد باید رعایت شود؛ او حقوق همه اقوام، مذاهب، گرایش‌ها و همه‌کسانی که در این سرزمین زندگی می‌کنند را به‌صورت یکسان به رسمیت می‌شناسد و باور دارد مردم حق‌دارند به کار مسئولان و خدمت‌گزارانشان نظارت کنند.

مسعود سلطانی فر بابیان این‌که رئیس‌جمهور تلاش می‌کند به وعده‌هایش عمل کند، تصریح کرد: دولت از ابتدای راهش تاکنون علیرغم مشکلات بسیار زیاد داخلی و خارجی کارنامه خوبی داشته است و اعتقادداریم بیش از این باید تلاش می‌کردیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: 25 مرداد که کارمان را آغاز کردیم خزانه مملکت خالی بود؛ مشکلات ناشی از تحریم‌ها که دولتمردان سابق آن را «کاغذ پاره» می‌خواندند مشکلات اقتصادی ما را حادتر کرده بود. علاوه بر این‌که هرروزه شاهد کاهش ارزش پولی‌مان بودیم امکان صدور نفت را هم نداشتیم.

سلطانی فر افزود: خوشبختانه دولت موفق شد با اتخاذ سیاست‌های ضربتی تورم 45 درصد را به 8 / 17 درصد کاهش دهد و یک ثبات در بازارهای مختلف اقتصادی ایجاد کند تا از این طریق مردم بتوانند برای زندگی خود برنامه‌ریزی کنند.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به بسته‌های سلامت دولت در خصوص مذاکرات هسته‌ای عنوان کرد: دولت تلاش کرد طی یک دوره مذاکرات موفقیت‌آمیز با گروه 1 + 5 پایه‌های تحریم را فروبریزند و انشا الله بتوانیم ضمن حفظ حقوق هسته‌ای‌مان به یک چارچوب مشخص دست‌یابیم.

وی تأکید کرد که در برابر تمام کسانی که به این رئیس‌جمهور رأی داده‌اند و یا نداده‌اند خود را مسئول می‌دانیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در ادامه گفت: تلاش می‌کنیم برای خیل عظیم بیکاران اشتغال ایجاد کنیم و شرایطی فراهم کنیم که سرمایه‌گذاران بتوانند وارد عرصه شوند.

سلطانی فر اولویت دولت را تکمیل پروژه‌هایی که تا پایان سال 94 به بهره‌برداری کامل می‌رسند، عنوان کرد.

وی با اشاره به پروژه‌های راه‌آهن ارتباطی به 2 کشور ترکمنستان و قزاقستان و راه‌آهن گرگان به مشهد خاطرنشان کرد: قابلیت‌های منحصربه‌فرد طبیعی استان گلستان با کمک شما باید در جهت اشتغال‌زایی مورداستفاده قرار گیرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بابیان این‌که استان‌های شمالی کشور به‌شدت موردتوجه گردشگران کشورهای اسلامی است، تصریح کرد: برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی که حوزه گالیکش را انتخاب می‌نمایند از تسهیلات ارزان‌قیمت بهره‌مندشان می‌کنیم.

سلطانی فر بابیان این‌که خود را موظف می‌دانیم از همه ظرفیت‌های اقتصادی منطقه برای رشد و توسعه استفاده نماییم، اعلام کرد: مطمئناً دغدغه‌های که از سوی امام‌جمعه محترم و فرماندار شهرستان مطرح شد در ستاد ریاست جمهوری موردبررسی قرار می‌گیرد.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ravabet omomi
  • بازدید : 1034
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 210

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 105
بازدید دیروز: 524
بازدید ماه:753
بازدید سال:5365
بازدید کل:1249466