عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » مواد مخدر یک ابزار مؤثر در گسترش نظام سلطه و صاحبان قدرت جهانی است

فرماندار گالیکش :

مواد مخدر یک ابزار مؤثر در گسترش نظام سلطه و صاحبان قدرت جهانی است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

مواد مخدر یک ابزار مؤثر در گسترش نظام سلطه و صاحبان قدرت جهانی است

حسن خسروی ظهر امروز در بین الصلاطین نماز جمعه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مبارزه با مواد مخدر و هفته مبارزه با مواد مخدر در سه بخش ارائه اطلاعات و آمار راجع به مواد مخدر، اکیپ های مواد مخدر و گسترش اعتیاد و اقدامات لازم جهت مقابله و مبارزه با مواد مخدر ( چه باید کرد؟) مطالبی را برای نماز گذاران عنوان کرد.

فرماندار گالیکش گفت: بعد از بحران فقر، نابودی محیط‌ زیست و تهدیدات هسته‌ای می‌توان گفت مواد مخدر مقام چهارم را داراست و خسارت‌های زیادی را به جوامع بشری وارد می‌کند.

وی ادامه داد: از نظر تجاری و سودآوری فروش مواد مخدر بعد از نفت و فروش اسلحه سومین صنعت غیرقانونی و پلید دنیا است.

وی تصریح کرد: طبق آمار سالانه مبلغی حدود 600 میلیارد دلار سودآوری دارد که صدها برابر بودجه کشور است.

به گفته وی: طبق آمار سال 2008 بزرگ‌ترین تولید کنند مواد مخدر در جهان کشور افغانستان است که بیش از 800 تن مواد مخدر تولید می‌کند.

خسروی با اشاره به این مطلب که ایران با کشور افغانستان 945 کیلومتر مرز مشترک دارد گفت: کشور ما بین مرکز تولید افغانستان و مرکز فروش و مصرف مواد مخدر کشورهای ترکیه و اتحادیه اروپا قرار دارد و قسمت عمده ترانزیت از کشور ما انجام می‌گیرد.

فرماندار گالیکش قدرت تخریب کراک را 150 برابر بیشتر از هروئین عنوان کرد و گفت: از 12 سال قبل مواد مخدر صنعتی وارد کشور شده است، مواد مخدر کراک و شیشه که در سال 81 قیمت آن 120 میلیون تومان ولی الآن 6 میلیون تومان است این نشان می‌دهد که تهاجم فرهنگی درست است.

به گفته وی: قاچاق مواد مخدر صنعتی راحت تر است در نتیجه گرایش به آن بیشتر است.

فرماندار شهرستان گالیکش خاطرنشان ساخت: اعتیاد یک بیماری اجتماعی است که با عوارض جسمی و روانی همراه است که هزینه‌های مالی و معنوی بسیاری به کشور تحمیل می‌کند.

وی ادامه داد: اعتیاد به مواد مخدر یکی از مهم‌ترین مشکلات اجتماعی و اقتصادی جوامع برشمرده می‌شود که عوارض ناشی از آن می‌تواند تهدید جدی برای جامعه بشری محسوب شده و موجب رکود اجتماعی در زمینه‌های مختلف می‌شود و ویران گری های ناشی از آن زمینه‌ساز سقوط بسیاری از ارزش‌ها و هنجارهای فرهنگی و اخلاقی از جمله گسترش جرائم اجتماعی ( فساد، فحشا، دزدی، بی‌هویتی و طلاق ) است.

وی اظهار داشت: اعتیاد مواد مخدر یک ابزار مؤثر در گسترش نظام سلطه صاحبان قدرت جهانی بر کشورهای توسعه‌نیافته به شمار می رود.

وی اقدامات لازم جهت مقابله و مبارزات انجام‌گرفته در بحث مواد مخدر در کشور را در دو بخش اقدامات دولت و مردمی عنوان کرد و گفت: تشکیل ستاد مبارزه با مواد مخدر به ریاست رییس‌جمهور، سپردن امر جلوگیری و مبارزه به نیروی انتظامی، دو برابر کردن نیروهای مرزی و بکار گیری بیش از 10 هزار نفر در قالب یگان های تعقیب و گریز افراد، تشکیل پلیس ویژه مبارزه با مواد مخدر، احداث 80 کیلومتر دیوار، 160 برجک دیده‌بانی، 460 کیلومتر کانال مرزی، هزینه 800 میلیارد تومانی در طول 3 سال گذشته برای مقابله، کشف بیش از یک سوم مواد مخدر ورودی به کشور توسط مأموران انتظامی، وزارت اطلاعات، بسیج، گمرک درصورتی‌که نرم جهانی آن کشف 10 الی 20 درصد است را بخشی از اقدامات دولت در این خصوص عنوان کرد.

مواد مخدر یک ابزار مؤثر در گسترش نظام سلطه و صاحبان قدرت جهانی است 

مقابله با اعتیاد نیاز به یک عزم ملی دارد

فرماندار گالیکش گفت: حل معضل اعتیاد و پدیده مواد مخدر به مبارزه فراگیر و پیوسته در ابعاد مختلف به‌ویژه در بعد فرهنگی نیازمند است.

وی خاطرنشان ساخت: تبلیغ همگانی مبنی بر اینکه مصرف مواد مخدر ضد ارزش است و این مطلب باید در همه سطوح اجتماعی از جمله مدرسه و خانواده انجام گیرد.

وی با اشاره به راه‌های پیشگیری از اعتیاد گفت: آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان در مدارس و همین‌طور در خانواده‌ها یکی از عوامل اصلی بازدارندگی از گرایش به اعتیاد است، افزایش آگاهی خانواده‌ها و اینکه بدانند فرزندانشان هر چند خیلی مطمئن باشند باز هم به اقتضای سن و کنجکاوی و بی‌تجربه بودن ممکن است خدای‌نکرده به انحراف کشیده شوند.

وی ادامه داد: مراقبت و نظارت بر خوابگاه‌های دانشجویی و محافل جمعی، ایجاد امکانات برای گذراندن اوقات فراغت برای جوانان و نوجوانان، توجه به ورزش‌های همگانی، آموزش به بچه‌ها و آگاه کردن آنها از عوارض مواد مخدر، تمام آحاد جامعه باید خود را سهیم و شریک در این مسئولیت الهی بدانند و محیط خانواده مثبت را از عوامل تأثیرگذار و پیشگیرانه از موضوع مواد مخدر دانست.

وی در پایان گفت: هیچ یک از ما مصون از خطرات ناشی از اعتیاد نیستیم و به نوعی هم درگیر این معضل بزرگ هستیم. لذا باید اهتمام جدی داشته باشیم و مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر باید اجتماعی شود.

مواد مخدر یک ابزار مؤثر در گسترش نظام سلطه و صاحبان قدرت جهانی است


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ravabet omomi
  • بازدید : 1178
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 29

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 105
بازدید ماه:754
بازدید سال:5366
بازدید کل:1249467