عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » 80 درصد مراجعین به کتابخانه های عمومی گالیکش را خانمها تشکیل می دهند


80 درصد مراجعین به کتابخانه های عمومی گالیکش را خانمها تشکیل می دهند

80 درصد مراجعین به کتابخانه های عمومی گالیکش را خانمها تشکیل می دهند

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان گالیکش، جلسه شورای کتابخانه های عمومی به مدیریت حسین بای «معاون فرماندار » صبح امروز در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای جلسه آقای بای خطاب به حاضرین گفت : بحث کتاب و کتابخوانی در دین ومذهب جایگاه بسیار والایی دارد. لذا انتظار می رود متولیان امور با جدیت تمام پیگیر امور کتابخانه ها باشند.

وی در همین زمینه افزود: لازم است با تدبیر مدیر کتابخانه ها ، این جلسات به طور مداوم و منظم برگزار شود تا بتوانیم به جایگاه مطلوب و شایسته در این زمینه دست یابیم. انتظار می رود از ظرفیت موجود حداکثر استفاده را به عمل آوریم تا کتابخانه های بیشتری را در سطح شهرستان داشته باشیم.

وی ضمن تاکید بر اولویت داشتن راه اندازی کتابخانه های روستایی گفت: مدیر کتابخانه های شهرستان با همکاری بخشداران ، موضوع کتابخانه های روستایی را در اولویت قرار دهندتا حداقل در آینده بتوانیم به افتتاح این کتابخانه ها نزدیک شویم.

حضور علاقمندان حوزه کتاب و کتابخوانی از روستا به شهر مشکلات فراوانی را در پی دارد بنابراین مدیریت کتابخانه بایستی تدابیری اتخاذ نماید تا کتابها در قالب طرح کتابخانه سیار به روستاها ارسال و مورد استفاده قرار گیرد.

وی در پایان خطاب به حاضرین گفتند: پیشنهاد می کنم که تمام اعضای جلسه به اتفاق خانواده هایشان عضو کتابخانه عمومی شوند و دیگران را نیز به این امر مهم فرهنگی ترغیب کنند تا انشاء ا.. با بهره گیری از همه ظرفیتها شاهد ارتقای سطح کتابخوانی در شهرستان باشیم.

قابل ذکر است، کتابخانه ی عمومی شهرستان گالیکش دارای 12 هزار عنوان کتاب در علوم 10 گانه است و در سال گذشته 40 هزار مورد به این کتابخانه مراجعه شده که 80 درصد مراجعین را بانوان و 10 درصداز این تعداد را خانمهای خانه دار تشکیل می دهند.

این کتابخانه در اسفند سال گذشته مقام چهارم کتابخانه های عمومی استان و از نظر فرهنگی  مقام برتر کتابخانه های کشور و به لحاظ مدیریت و کتابداری مقام سوم کشوری را بدست آورده است.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ravabet omomi
  • بازدید : 1058
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 30

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 105
بازدید ماه:754
بازدید سال:5366
بازدید کل:1249467