عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » ثبت نام کارت هوشمند ملی برای افراد 15 سال آغاز شده است


ثبت نام کارت هوشمند ملی برای افراد 15 سال آغاز شده است

ثبت نام کارت هوشمند ملی برای افراد 15 سال آغاز شده است

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری گالیکش ، در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال شهرستان که صبح امروز به ریاست حسین بای «معاون فرماندار» تشکیل شد، ضمن اعلام این خبر تاکید شد که از ابتدای سال جاری دیگر کارت ملی به شکل کنونی در شهرستان صادر نخواهد شد و کارت های هوشمند جایگزین کارتهای موجود شده و کارتهای ملی موجود نیز به تدریج تعویض خواهند شد.

قابل ذکر است که افراد برای انجام این فرایند بایستی به عکاسی ها مراجعه و عکس خود را در قالب یک حلقه c.d به ثبت احوال شهرستان تحویل دهند که در همین راستا آموزشهای لازم به تمامی عکاسی ها ارائه گردیده است. 

حسین بای ، معاون فرماندار گالیکش نیز دراین جلسه ضمن با اهمیت خواندن این جلسه برای شهرستان گفت:

شهرستان گالیکش دارای وضعیت فرهنگی وجغرافیایی خاصی است. وجود تنوع قومیتی و اتباع و مهاجرین خارجی باعث بروز برخی مشکلات در ثبت وقایع حیاتی گردیده است. 

وی افزود:یکی از دغدغه های اصلی ثبت احوال کشور موضوع مهاجرین است که در شهرستان ما هم موضوع اصلی است.

وی در همین راستا ادامه داد: متاسفانه برخی از افراد در ثبت ازدواج به صورت کاملا سنتی عمل می کنند که خود باعث بروز مشکلاتی برای دستگاههای اجرایی گردیده است. در این بخش کارشناسان بهداشت و دهیاران می توانند کمک خوبی کرده و تاثیرگذار باشند.

وی همچنین گفت: اخذ شناسنامه توسط گروههای مهاجر باعث بروز مشکلات و آسیب های جدی خواهد شد، لذا ما باید به هر طریق ممکن از بروز تخلفات احتمالی در این زمینه جلوگیری نماییم.باید آرامستانها را به طور جدی ساماندهی نموده و نظارت دقیقی بر عملکرد این بخش داشته باشیم.

وی همچنین بر لزوم ایجاد یک روند واحد در تصمیم گیریها همراه با جدی گرفتن بحث آموزش و فرهنگ سازی تاکید نموده و گفتند: باید خروجی کار مشخص باشد و در همین راستا تهیه تقویم اجرایی شورای هماهنگی ثبت احوال ضروری است. ثبت به موقع وقایع حیاتی یکی از شاخص های توسعه هر کشور است و در همین راستا باید از تمام ظرفیتهای موجود از جمله دوستان سپاه، بسیج،دهیاران،خانه های بهداشت، مدارس و ... استفاده نمود، چرا که از بسیاری از آسیب ها از جمله فروش شناسنامه به اتباع خارجی ، جلوگیری خواهد شد.

قره سفلو رییس ثبت احوال گالیکش نیز آمار ولادت سه ماهه اول 93 را 363 نفر و آمار متوفیان را 66 نفر اعلام نمود.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ravabet omomi
  • بازدید : 1216
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 48

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 28
بازدید دیروز: 11
بازدید ماه:1523
بازدید سال:1523
بازدید کل:1245624