فرماندار گالیکش در جلسه شورای
هماهنگی ثبت احوال شهرستان گفت: تعداد ۷۰۲ مورد ولادت در طول ۸ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ در شهرستان گالیکش
به ثبت رسیده که از این تعداد ۳۴۰
مورد پسر و ۳۶۲
مورد نیز دختر بوده است.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری گالیکش،
علی جوان حاذق خواه فرماندار شهرستان پیشازظهر دوشنبه ۵ دی ماه، در جلسه
شورای هماهنگی ثبت احوال که با حضور خسروی بخشدار مرکزی، ملکی رئیس ثبت احوال و دبیر
شورای هماهنگی ثبت احوال و دیگر مدیران و مسئولین شهرستان در سالن جلسات فرمانداری
برگزار شد، با تبریک سوم دی ماه روز ملی ثبت احوال اظهار کرد: از تعداد یک هزار و ۷۲۸ جلد شناسنامه که
بعنوان تعهد سالانه ثبت احوال شهرستان گالیکش میباشد، تاکنون با تلاش همکاران ما
در اداره ثبت احوال گالیکش تعداد یک هزار و ۶۸۱ جلد شناسنامه جدید
چاپ شده است که تعهد باقیمانده نیز انشالله ظرف یکی دو ماه آینده محقق خواهد شد.
فرماندار و رئیس شورای هماهنگی ثبت احوال شهرستان گالیکش با اشاره به آمار ۲۶۶ مورد ثبت وفات
در ۸ ماهه سال جاری، خاطرنشان ساخت: آمار میانگین سن بارداری در شهرستان
رو به افزایش است بطوری که در شهرها این سن حدود
۳۰ سال و در روستاها نیز تقریبا ۲۷.۵ سال میباشد، لذا با عنایت به این
آمار و ارقام میتوان گفت در چند سال آینده با کاهش نرخ رشد جمعیت در شهرستان
مواجه خواهیم بود.
وی افزود: در بحث فراوانی اسامی نوزادان در سطح شهرستان گالیکش، اسم
“آرسام، محمد، علی و امیرعلی” در بین پسران و اسامی “فاطمه، هانا،
مهنا، رستا و آوا” نیز در بخش نوزادان دختر بیشترین درخواست را داشتهاند.
محمد ملکی رئیس ثبت احوال گالیکش نیز در این جلسه ضمن قدردانی از همراهی
فرماندار شهرستان در حوزه ثبت احوال و برگزاری منظم جلسات شورای هماهنگی گفت:
سازمان ثبت احوال در اجرای وظایفی که بر عهده دارد، از وجود کارکنان سازمانهای
دولتی و ارگانها و نهادهای موجود در محل استفاده لازم را مینماید در شهرستان گالیکش
بانک اطلاعات ثبت یاران متشکل از دهیاران مسئولین و بهورزان خانههای بهداشت
شوراهای اسلامی و متولیان آرامستانها تشکیل و به این طریق آمار وقایع ولادت و
وفات از آنها اخذ و ارتباط مستمر و دوسویهای شکل گرفته است.
ملکی افزود: در حال حاضر پروژه سببی و نسبی در ثبت احوال در حال انجام
است که این پروژه از لحاظ سبب و نسب اسناد را به هم وصل میکند کند و سامانه سهیم
نسخه اولیه این پروژه می باشد که این امکان را فراهم میکند تا شهروندان به
اطلاعات خانواده خود دسترسی داشته باشند.