عضویت    ورود
ورود به سایت
» معرفی فرماندار

معرفی فرماندار

 


 

نام و نام خانوادگی: حسين مايلی

 

سمت: سرپرست فرمانداری گالیکش


مدرک تحصیلی : كارشناسی ارشد (جغرافيا - گرايش برنامه‌ریزی شهری) از دانشگاه تهران

دانشجوی دکتری "جغرافیا و برنامه ریزی شهری" در مرحله تدوین و ارائه رساله دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران

 

 پست الكترونيک:

 maieli@tehran.ir


سوابق كار اجرائی:

۱۸سال بشرح ذیل؛

*شهردار ناحيه ۶ منطقه ۱۶

*كارشناس حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری تهران به مدت ۲ سال

*ناظر فضای سبز شهرداری تهران از سال ۷۲ تا سال ۷۴

* مسئول ستاد ترميم عمران منطقه ۱۶

*مسئول پارک شهيد رجایی

*مسئول نظارت بر کنترل آب‌رسانی منطقه ۱۶

*مسئول گل و گياه منطقه

*مسئول فضای سبز و خدمات سازمان

*بهشت‌زهرا (س) به مدت ۶ ماه

* ناظر احداث پارک‌های سطح منطقه ۱۶

* معاون ناحيه ۱ منطقه ۱۶

*مسئول كنترل ساخت‌وساز و تخلفات ساختمانی منطقه ۱۶

 

فعالیت‌های علمی و پژوهشی – تخصصی؛

تعداد ۴ مقاله علمی پژوهشی در زمینه‌های اصلاح بافت‌های فرسوده؛ اسكان سکونتگاه‌های غير رسمی شهر تهران؛ الزامات زیست‌محیطی منطقه ۱۶ به نگارش درآورده و در مجلات علمی كشور به ثبت رسانده و هم‌اکنون به مدت ۵ سال سابقه تدريس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری در رشته جغرافيا و برنامه‌ریزی شهری، جغرافيای اقتصادی، طراحی شهری، جغرافيای روستایی، توان‌های محيطی و جغرافيای شهری به‌عنوان مدرس مشغول است. همچنین سابقه تدریس در دانشگاه یادگار حضرت امام (ره) بمدت ۱۱ سال را نیز در کارنامه خویش دارد.

 

در سال ۱۳۷۵ از سوی شهرداری منطقه ۱۶ تهران در نمايشگاه تخصصی گل و گياه شركت و رتبه اول در سطح كشور را كسب نموده و چندين مرحله طراحی فضای سبز در مناطق و شرکت‌های خصوصي انجام‌شده است.

 

فعالیت‌های آموزشی:

گذراندن کلاس‌های تخصصی از سوی اداره تشكيلات در زمینه‌های كامپيوتر، دوره‌های كنترل پروژه، كارگاه تفكر سيستمی، آشنایی با، CPM آموزشی كوثر، برنامه‌ریزی به روش قوانين و مقررات شهرداری، آشنایی با مقررات و الزامات زیست‌محیطی، مسائل حقوقی مرتبط با موضوع آراء ماده صد، آسیب‌های شهری و موضوعات مربوطه به حوزه‌كاری گذرانده شده است.

                           

 

- رتبه دوم ناحيه ۲ منطقه ۱۶ در بين نواحی ۱۲۳ گانه شهرداری تهران در سال ۱۳۹۰ كسب نموده و بارها از سوی مسئولین شهرداری تهران مورد تشويق به جهت جديت و اهتمام در حوزه عملكردی قرار گرفته‌ است.

 

 

سوابق جبهه و جنگ: 

در سال ۱۳۶۵ به مدت ۱۷ ماه در جبهه‌های جنوب و غرب كشور كه در كربلای ۵ و شلمچه - فاو - مريوان و اسلام‌آباد غرب بعنوان بسيجی و سرباز حضور داشته است.

 

شرح وظایف :

 

وظایف و اختیارات فرماندار

‏۱‏فرمانداران در قلمرو ماموریت خویش به عنوان نماینده عالي دولت ، مسئوليت اجراي سياست هاي عمومي کشور در ارتباط با وزارتخانه ‏ها و موسسات و شرکت هاي دولتي و ساير دستگاه هائي که به نحوي از بودجه عمومي دولت استفاده مي نمايند ، نهادهاي انقلاب اسلامي ، ‏نيروهاي انتظامي ، شوراهاي اسلامي شهر و شهرداري ها و موسسات عمومي غير دولتي را عهده دار خواهند بود . همچنين نيروهاي ‏انتظامي در چارچوب وظايفي كه در ارتباط با امنيت منطقه دارند ، تحت نظارت فرماندار عمل خواهند كرد . برابر تبصره ۲ ماده ۱ مصوبه ‏ياد شده ، استاندار به عنوان نماينده عالي دولت در برابر رئيس جمهور و هيات وزيران مسئول بوده و به عنوان نماينده وزير كشور مسئوليت ‏اجراي وظايف و اختيارات آن وزارت را در استان عهده دار خواهد بود و در مقابل وزير كشور پاسخگوست و به همين ترتيب فرماندار نيز ‏مسئوليتهاي مذكور را در مقابل هيئت محترم دولت عهده دار مي باشد .

‏۲‏فرماندار مسئول برقراری و حفظ نظم و امنیت شهرستان است .

‏۳‏هدایت و تشکیل مرتب جلسات شورای تامين و نظارت بر حسن اجراي مصوبات آن .

‏۴‏کلیه ارگان های عضو شورای تامين و ساير دستگاه هاي اجرايي شهرستان موظفند مصوبات شوراي تامين و دستوات امنيتي فرماندار را ‏اجرا نمايند و رويدادهاي امنيتي و سياسي را به فرماندار گزارش کنند . با متخلفين برابرمقررات رفتار خواهد شد .

‏۵‏پیش بینی و پيشگيري معضلات امنيتي شهرستان ، تعيين و تدوين اولويت ها و سياست هاي امنيتي و تعيين حدود وظايف و اختيارات ‏امنيتي کليه دستگاه هاي اجرايي شهرستان در چهارچوب وظايف قانوني آن ها .

‏۶‏فراهم آوردن موجبات اجرای طرح ها و سیاست های عام امنيتي و انتظامي ، مصوبات مراجع قانوني ، دستورالعمل ها و ابلاغيه هاي ‏امنيتي .

‏۷‏پیشنهاد تشکیل موقت یا دائم و يا انحلال رده انتظامي در سطح شهرستان در چهارچوب قوانين و دستورلعمل هاي مربوطه .

‏۸‏نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات راهنمایي و رانندگي ، گذرنامه و وظيفه عمومي .

‏۹‏جلوگیری از هر گونه تردد و نقل و انتقالات غیر مجاز در چهارچوب سياست ها و خط مشي هاي مصوب .

‏۱۰‏برنامه ریزی ، هدایت وايجاد هماهنگي هاي لازم در خصوص مبارزه با مواد مخدر ، قاچاق سلاح ، مواد منفجره ، کالا و ارز .

‏۱۱‏نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات مربوط به تردد ، اقامت ، تابعیت ، استملاک و ساير امور مربوط به اتباع و نمايندگي هاي ‏خارجي ، پناهندگان ، معاودين ، مهاجرين و آوارگان .

‏۱۲‏فراهم آوردن موجبات تشکل و تقویت شوراهای اسلامی به منظور جلب مشارکت همه جانبه مردم شهرستان در امور مشارکت پذير و ‏سازماندهي مطلوب آن و اعمال نظارت بر شوراهاي فوق در چهارچوب قوانين ومقررات مربوطه

‏۱۳‏تشکیل و هدایت شوراهایي که مسئوليت آن ها بر عهده فرماندار مي باشد و رعايت تصميمات متخذه شوراهاي مذکور طبق قوانين ‏ومقررات مربوطه .

‏۱۴‏ایجاد زمینه های لازم براي تاسيس و توسعه مجامع و تشکل هاي گوناگون فرهنگي ، اجتماعي ، سياسي و تخصصي و نظارت بر ‏فعاليت هاي آن ها به منظور گسترش مشارکت هاي مردمي در همه زمينه ها و نهادينه شدن آزادي هاي سياسي و اجتماعي .

‏۱۵‏اجرا و نظارت بر همه پرسی و کلیه انتخاب هایي که به موجب قانون برگزار مي گردد .

‏۱۶‏انجام مطالعات و ارائه پیشنهادات در خصوص تقسیمات کشوری .

‏۱۷‏نظارت بر حسن اجرای امور مربوط به ثبت احوال .

‏۱۸‏ایجاد زمینه مناسب جهت رشد و ارتقاء فرهنگی ، سياسي ، اقتصادي و اجتماعي بانوان و ايجاد هماهنگي بين دستگاه هاي ذي ربط و ‏نظارت بر فعاليت آن ها .

‏۱۹‏فراهم آوردن زمینه های مناسب برای رشد و پيشرفت و گسترش آموزش و پرورش ، ورزش همگاني ، بهداشت عمومي ، آموزش عالي ‏و تحقيقات .

‏۲۰‏حفظ و حراست از ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران و گسترش فرهنگ اصيل اسلامي .

‏۲۱‏هدایت و هماهنگی اقدامات مربوط به پیشگيري از منکرات و مفاسد اجتماعي .

‏۲۲‏فراهم اوردن زمینه های عدالت اجتماعی و فقر زدايي .

‏۲۳‏اتخاذ تدابیر و اعمال هماهنگی لازم به منظور پیشگيري ، کنترل و مهار بحران هاي ناشي از حوادث و بلاياي طبيعي از قبيل سيل و ‏زلزله .

‏۲۴‏نظارت بر امور ایثارگران و خانواده های معظم شهدا ء .

‏۲۵‏هاهنگی و نظارت بر مسائل رفاهی کارکنان دولتی و هماهنگ نمودن امور رفاهي آنان .

‏۲۶‏نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات .

‏۲۷‏نظارت و بازرسی از کلیه ارگان های دولتي اعم از ادارات و موسسات و شرکت هاي دولتي و ساير دستگاه هائي که به نحوي از بودجه ‏عمومي دولت استفاده مي كنند و نيز نهادهاي انقلاب اسلامي ، نيروي انتظامي ، شوراهاي اسلامي شهر و روستا ،‌شهرداري ها و موسسات ‏عمومي غير دولتي به جز مواردي كه به حكم قانون مستثني شده باشد و همچنين مراقبت در رفتار و اعمال كليه كاركنان ارگان هاي مذكور .

‏۲۸‏ارزشیابی عملکرد مدیران بر اساس مصوبات و دستورالعمل هاي مراجع ذي صلاح .

‏۲۹‏فراهم آوردن زمینه همکاری و ایجاد هماهنگي بين فعاليت هاي دستگاه هاي دولتي ، سازمان هاي محلي ، نهادهاي انقلاب اسلامي ، ‏شوراهاي محلي در چهارچوب قوانين و مقررات مربوطه .

‏۳۰‏نظارت و مراقبت در اجرای برنامه های عمرانی (ملي ، استاني ) و در صورت لزوم دادن تذکر به مسئولين اجرايي و يا اعلام مراتب به ‏سازمان و اداره کل مربوطه در جهت رفع نواقص احتمالي .

‏۳۱‏نظارت بر حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زيست و استفاده بهينه از منابع و امکانات بالقوه و موجود شهرستان .

‏۳۲‏شناسایی استعدادهای منطقه و تعيين نيازمندي هاي شهرستان و تصميم گيري ، هماهنگي و هدايت برنامه ريزي و درخواست بودجه ‏براي شهرستان با تاکيد بر اولويت هاي توسعه منطقه در چهارچوب سياست ها و راهبردهاي توسعه ملي .

‏۳۳‏هدایت و هماهنگی فعللیت هاي بانکي و تعيين اولويت ها در اعطاي تسهيلات تکليفي بانکي در چهارچوب سياست ها و برنامه هاي ‏توسعه اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي كشور و تشويق سرمايه گذاران از طريق تشكيل موسسات اعتباري غير دولتي و جذب سرمايه هاي ‏محل و سوق دادن آن ها به سمت فعاليت هاي توليدي و عمراني ‏.

‏۳۴‏اجرای سایر وظایفي که در شهرستان از طريق مراجع ذي صلاح بر عهده فرماندار محول مي گردد مانند طرح ملي آمارگيري ، ‏سرشماري و آمارگيري کارگاهي ، ريشه کني فلج اطفال و ...

‏۳۵‏نصب مدیران شهرستان و مسئولین نهادهای انقلاب اسلامي ، فرمانده انتظامي و نماينده صدا و سيما توسط مديران کل با هماهنگي ‏فرماندار صورت مي گيرد .

‏۳۶‏چنانچه بین فرماندار و مدیر کل یا بالاترين مقام دستگاه اجرايي استان در خصوص نصب روسا و مسئولين ادارات شهرستان اختلاف ‏نظر وجود داشته باشد به منظور حل اختلاف ، هياتي مرکب از استاندار به عنوان نماينده رئيس جمهور ، مدير کل و يا رئيس سازمان ذي ‏ربط و فرماندار شهرستان مربوطه تشكيل و اتخاذ تصميم خواهند نمود

‏۳۷‏عزل و تغییر روسا و مسئولین ادارت و شهرستان توسط مقام هاي مجاز دستگاه هاي ذي ربط با اطلاع فرماندار صورت مي گيرد .

‏۳۸‏کلیه روسای ادارات و یا بالاترين مقام اجرايي در شهرستان و فرمانده منطقه انتظامي موظفند عدم حضور خود را در محل خدمت به ‏اطلاع فرماندار برسانند و جانشين موقت خود را به وي معرفي نمايند .

‏۳۹‏در مواردی که فرماندار حضور رئیس اداره ای را در شهرستان در زمان معين ضروري بداند ، مدير يا رئيس اداره موظف است از ‏مرخصي يا ماموريت در ان زمان صرف نظر نموده و در محل خدمت حضور يابد .

‏۴۰‏فرماندار می تواند در اجرای وظایف واحدهاي اجرايي در شهرستان که به نحوي با برنامه هاي توسعه و سياست هاي عمومي و مسائل ‏امنيتي و آرامش عمومي مرتبط است و همچنين ايجاد هماهنگي بين واحدهاي مذکور و استفاده بهينه از امکانات آن ها با رعايت قوانين و ‏مقررات مبادرت به تهيه و ابلاغ دستور العمل هاي اجرايي نمايد .

‏۴۱‏کلیه واحدهای قضایي در شهرستان موظفند در خصوص مسائلي که به نحوي با آرامش و امنيت عمومي شهرستان مرتبط مي باشد ، ‏هماهنگي هاي لازم را با فرماندار معمول دارند ،‌ آئين نامه اجرايي در اين رابطه توسط امور اداري و استخدامي کشور با همكاري وزارت ‏كشور و وزارت دادگستري تهيه و به تصويب شوراي عالي اداري خواهد رسيد .

‏۴۲‏کلیه دستگاه های اجرایي موظفند ترتيبي اتخاذ نمايند که فرماندار از ماموريت هاي سازماني و اقدامات به عمل آمده و آخرين دستورالعمل ‏ها و ضوابط و بخش نامه هاي صادره آگاهي داشته باشد .

‏۴۳‏کلیه شوراها ، ستادها و مجامعی که برای هماهنگي انجام وظايف دستگاه ها اجرايي در شهرستان طبق قوانين و مقررات تشکيل مي ‏گردد زير نظر فرماندار فعاليت خواهند نمود .

‏۴۴‏واحدهای اجرایی شهرستان موظف به ارائه گزارش عملکرد دوره اي خويش به فرماندار مي باشند . فرماندار مي تواند در صورت لزوم ‏حسب مورد خارج از دوره مزبور نيز از واحدهاي شهرستاني گزارش امورمربوطه را دريافت نمايد .

‏۴۵‏به منظور فراهم ساختن زمینه مناسب جهت هماهنگی بین فعاليت هاي مختلف و افزايش قابليت ها ، کارايي دستگاه هاي اجرايي و تحقق ‏سياست هاي عمومي و برنامه هاي توسعه در شهرستان شوراي اداري شهرستان به رياست فرماندار تشکيل مي گردد . ترکيب ، وظايف ، ‏اختيارات و نحوه كار شوراي مزبور بر اساس آئين نامه اي خواهد بود كه توسط سازمان امور اداري و استخدامي كشور با همكاري وزارت ‏كشور تهيه و به تصويب شوراي عالي اداري خواهد رسيد .

‏۴۶‏انجام مراسم تشریفات (استقبال ، پذیرایي ، مشايعت ) از مقامات عالي رتبه داخلي و خارجي که رسما به شهرستان سفر مي نمايند به ‏عهده فرماندار مي باشد .

آیین نامه اجرایي موضوع اين ماده و همچنين نحوه انجام تشريفات مربوطه به موجب آيين نامه اي خواهد بود که به پيشنهاد وزير کشور و ‏وزارت امور خارجه به تصويب هيات وزيران خواهد رسيد

 

 


آرشیو

<    «  اردیبهشت 1398  »    >
شیدسچپج
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 

پیوندها

آمار


آمار بازدید
بازدید امروز: 51
بازدید دیروز: 44
بازدید ماه:95
بازدید سال:8524
بازدید کل:683464