عضویت    ورود
ورود به سایت
» » پروژه ترسیب کربن در حوزه اوغان گالیکش اجرا می شود

فرماندار گالیکش؛

پروژه ترسیب کربن در حوزه اوغان گالیکش اجرا می شود

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

پروژه ترسیب کربن در حوزه اوغان گالیکش اجرا می شود

 

  فرماندار گالیکش در جلسه شورای اداری شهرستان گفت: پروژه ترسیب کربن در حوزه اوغان گالیکش اجرا می شود و امیدوارم شاهد نتایج ارزشمندی از اجرای این طرح در شهرستان باشیم.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان گالیکش، حسن خسروی فرماندار گالیکش در ابتدای این جلسه با حضور معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی گلستان و رؤسای ادارات این شهرستان با اشاره به شهادت محسن حججی،شهید مدافع حرم، شهدای انقلاب و12 دی گالیکش، یاد و خاطره آنان را گرامی داشت و تصریح کرد: امنیت وآسایش امروز ما، مدیون رشادت ها و جانفشانی های رزمندگانی که در مرزها با دشمنان قسم خورده می جنگند.

خسروی با تاکید بر تلاش برای تحقق شعارهای دولت، ادامه داد: وظیفه مندی ادارات در زمینه اشتغال مشخص است و توجه به افق اقتصاد مقاومتی در شهرستان باید به اقدام و نتیجه برسد.

فرماندار گالیکش با اشاره به مناسبت های پیش رو، 26 مرداد سالروز بازگشت آزادگان به وطن، یکم شهریور سالروز ازدواج حضرت علی وفاطمه و دهه امامت و ولایت را تبریک گفت و دوم شهریور آغاز هفته دولت را گرامی داشت.

وی تصریح کرد: مهم ترین رویکرد دولت بر روی جوانان، روستاها و زنان است و خط مشی های پروژه ترسیب کربن با تقویت جوامع محلی در روستاها با این رویکرد ارتباط نزدیکی دارد.

خسروی در ادامه با بیان اینکه پروژه ترسیب کربن از طرح های اثر گذار در کشور و گلستان است، اظهار کرد: همه دستگاه های اجرایی شهرستان در اجرای هرچه بهتر این پروژه همکاری داشته باشند.

فرماندار گالیکش همچنین افزود: در سال جاری چهار روستای شهرستان گاز کشی می شود که با احتساب آن، تنها 2 روستا از شهرستان گالیکش می ماند که فاقد گاز هستند.

در ادامه این جلسه، عبدالرحیم لطفی معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان به معرفی حوزه اوغان استان گلستان پرداخت و اظهار کرد: مشکلات اقتصادی، اجتماعی و نا امیدی و فقر ومهاجرت، اتکاء معیشتی مردم به منابع طبیعی در حوزه، فرسایش اراضی کشاورزی ورسوبات و سیلاب های مهیب که منجر به پیشروی بیابان در منطقه شده از دلایل انتخاب حوزه اوغان به عنوان پایلوت شماره 2 ترسیب کربن در استان گلستان است.

وی در ادامه در خصوص قابلیت بسیار بالای حوزه برای توسعه فعالیت های احداث باغات در اراضی شیبدار، گیاهان دارویی، توسعه دامداری های بسته نیمه صنعتی، پرورش طیور و کشت علوفه در اراضی کم بازده توضیحاتی داد.

لطفی در خصوص حوزه آبخیز اوغان گفت: این حوزه شامل 18 روستا با جمعیت 9656 نفر است و براساس بازدیدهای انجام گرفته و آمارهای موجود بیشتر شاغلین در بخش کشاورزی و باغداری فعال بوده و دامداری در کنار کشاورزی نقش پر اهمیتی در زندگی اقتصادی و اجتماعی افراد ساکن در حوزه ایفا می کند.

وی ادامه داد: با توجه به اقدامات انجام شده در سال های قبل بخش آبخیزداری در این حوزه اکثر مردم منطقه با فعالیت های اصلاحی و احیایی منابع طبیعی و آبخیزداری آشنایی داشته و این نقطه قوت مشارکت مردم در طرح خواهد بود.

 

 

پروژه ترسیب کربن در حوزه اوغان گالیکش اجرا می شود

 

پروژه ترسیب کربن در حوزه اوغان گالیکش اجرا می شود

 

پروژه ترسیب کربن در حوزه اوغان گالیکش اجرا می شود

 

پروژه ترسیب کربن در حوزه اوغان گالیکش اجرا می شود

 

پروژه ترسیب کربن در حوزه اوغان گالیکش اجرا می شود

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گالیکش
  • بازدید : 700
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1563

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : دو منهای یـک؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 28
بازدید دیروز: 11
بازدید ماه:1523
بازدید سال:1523
بازدید کل:1245624