عضویت    ورود
ورود به سایت
» » دستاوردهای اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گالیکش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گالیکش مطرح کرد:

دستاوردهای اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گالیکش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

دستاوردهای اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گالیکش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران

 

 رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گالیکش گفت: انقلاب اسلامی ایران مظهر تجلی نور در ظلمت و نماد دستیابی به معانی عمیق قرآنی در قلوب ملت همیشه در صحنه ایران است. طلیعه رهایی انسانیت از خودکامگی و استبداد ستم شاهی به رهبری فرزانه‌ای است که اندیشه‌ای جز عزت اسلام در سر نداشت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان گالیکش به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، روانبخش افزود: قبل از انقلاب اسلامی صرفا تعاونی‌های کشاورزی داشتیم، اما بعد از انقلاب، نوآوری در زمینه مدل‌های جدید تعاونی رخ داد و تعاونی‌های فراگیر ملی، سهامی عام، توسعه عمران شهرستانی، تعاونی‌های سهام عدالت و تعاونی‌های تامین نیاز مرزنشینان مدل‌های جدیدی از تعاونی‌ها هستند که به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شد.

روانبخش اظهار داشت: بعد از انقلاب توجه به بخش تعاون را به شکل پررنگ‌تری مشاهده می‌کنیم، روندی که اتفاق می‌افتد بدین ترتیب است که اقتصاد تعاونی به منزله یکی از سه رکن اقتصاد کشور در قانون اساسی قرار می‌گیرد، که قبل از انقلاب چنین چیزی را نداشتیم. از سوی دیگر تصویب قانون تعاون و پس از آن قانون اجرایی شدن سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و سند توسعه تعاون را شاهد بوده‌ایم و اینگونه برای افزایش نقش تعاون در اقتصاد کشور هدف‌گذاری شده است و همچنان در حال ادامه آن هستیم.

وی گفت: اداره تعاون شهرستان گالیکش که کمتر از یک دهه از عمر آن می‌گذرد، تاکنون در حوزه تعاون تعداد ۴۰۷ تعاونی با تشکلهای مختلف اقتصادی با عضویت بیش از ۵ هزار نفر و ایجاد فرصت شغلی ۱۶۶۳ نفر به ثبت رسیده است.

روانبخش افزود: تا کنون بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت به ۳۰۰ طرح با ایجاد ۳۵۵ شغل به شهرستان گالیکش تخصیص‌یافته است. در بخش مشاغل خانگی در سال ۹۵ و ۹۶، سالی یک میلیارد تسهیلات مشاغل خانگی برای اختصاص به سرپرستان خانوار استانی اختصاص داده می‌شد، اما از اوایل ۹۶ تاکنون بیش از ۲ میلیارد تومان از این تسهیلات توسط شهرستان گالیکش جذب‌شده است و برای بیش از ۲۰۰ نفر هم اشتغال خانگی ایجاد کرده است.

وی همچنین تعهد اشتغال سال جاری شهرستان گالیکش را هزار و ۵۰ نفر عنوان کرد و گفت: خوشبختانه ۹۹۶ نفر تاکنون در این حوزه مشغول به کار شده‌اند.

حسین روانبخش گفت: از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه اداره تعاون شهرستان می‌توان به افزایش مشارکت اقتصادی بانوان در حوزه تعاون (۳۵ درصد) در تسهیلات مشاغل خانگی (۸۵ درصد) و تسهیلات روستایی ( ۵۰ درصد) عضویت مردم شهری و روستایی شهرستان در تشکلات تعاونی (۹ درصد از کل جمعیت ۶۳ هزار نفری گالیکش) نام برد که همه اینها را مدیون خون شهدا و انقلاب اسلامی هستیم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گالیکش خاطرنشان کرد: کاهش حوادث ناشی از کار با انجام فعالیت‌های بازرسی از کارگاها، حمایت از کارگاها و واحدهای تولیدی مشکل‌دار و حفظ اشتغال، افزایش تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، انجام نیاز سنجی آموزشی جوامع روستایی و عشایری، ارائه دوره‌های آموزشی و....همه اینها بعد از انقلاب اسلامی صورت پذیرفت.

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گالیکش
  • بازدید : 568
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2089

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : ده بعلاوه دوازده ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 104
بازدید دیروز: 524
بازدید ماه:752
بازدید سال:5364
بازدید کل:1249465