عضویت    ورود
ورود به سایت
» » روزانه بیش از 500 تن مرغ در استان گلستان کشتار می‌شود

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان:

روزانه بیش از 500 تن مرغ در استان گلستان کشتار می‌شود

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

روزانه بیش از 500 تن مرغ در استان گلستان کشتار می‌شود

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: در حال حاضر در استان گلستان مشکل کمبود مرغ گرم وجود ندارد و روزانه حدود 500 تا 550 تن مرغ کشتار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان گالیکش، عباس اغنامی در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهارداشت: متاسفانه دشمنان داخلی و خارجی شرایطی ایجاد کردند تا مردم به آنچه وجود دارد اطمینان نداشته و ترس و دلهره از کمبود موادغذایی ایجاد شود.

وی با اشاره به شایعات کمبود مرغ گرم در استان گلستان افزود: خوشبختانه ما در استان گلستان مشکل کمبود مرغ نداریم. روزانه حدود 500 تا 550 تن مرغ کشتار می‌شود که از این میزان 100 تن مصرف استان بوده و حدود 350 تن نیز به استان‌های دیگر و تهران ارسال می‌شود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان بیان کرد: متوسط مصرف مرغ استان در بهمن ماه 55 تن بود و با هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر شد تا مصرف عموم مردم با نرخ 11 هزار و 500 تومان به فروش برسد و برای اماکن خاص مانند رستوران‌ها، مرکز مجزایی در هر شهری در نظر گرفته شده و در این مراکز مرغ آزاد برای اینگونه اماکن توزیع شود.

وی ادامه داد: برای ایام نوروز 1000 تن میوه شامل 600 تن پرتقال و 400 تن سیب در استان گلستان توزیع می‌شود تا از این نظر مردم دغدغه و نگرانی میوه شب عید را نداشته باشند.

اغنامی گفت: دهکده گیاهان دارویی در شهرستان گالیکش با اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و یک میلیارد و 300 میلیون تومان از محل اعتبارات ماده تبصره 18 تخصیص یافته تا در اولین فرصت توسط جهاد دانشگاهی استان به بهره برداری برسد و انتظار می رود در ایام نوروز دمنوش‌های مختلف برای مسافرین تهیه شده تا بتوانیم ترویج مصرف این گونه گیاهان را قبل از تولید داشته باشیم.

وی با اشاره به رشد خودرو قارچ محلی در منطقه گالیکش و شرق گلستان و ارزش غذایی بالای آن یادآورشد: در این منطقه قارچ محلی به نام ( دنبلان)  و یا فلاوری به صورت خودرو تولید می‌شود که در سال گذشته هرکیلو آن به مبلغ 320 هزار تومان در بازار جهانی به فروش رفت.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان خاطرنشان کرد: بازدیدهایی توسط کارشناسان ایتالیایی از این منطقه درباره این نوع قارچ صورت گرفته و آنها اذعان دارند با توجه به برداشت غیر اصولی این قارچ تا 2 یا 3 سال آینده، نسل این قارچ نابود خواهد شد.

وی افزود: این قارچ در بازار جهانی اکسیر جوانی نام دارد و ارزش ریالی و غذایی خوبی برای صادرات محسوب می‌شود که برای کوتاه شده دست سودجویان بنا داریم مراکز خرید و فروش شناسایی شده و شناسنامه دار شوند تا برداشت اصولی این محصول آموزش داده شده و افراد سودجو نتوانند در این امر سواستفاده کنند.

اغنامی گفت: تفاهم نامه‌ای با گروه صباح و پگاه منعقد شده تا 20 هزار راس دام وارداتی با شرایط خاص و بر اساس اولویت شرق گلستان در بین روستائیان توزیع شود.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط اقلیمی مناسب شهرستان گالیکش در حوزه کشت گیاهان دارویی،مسئولان این شهرستان تلاش کنند تا از طرح توسعه 500 هکتار گلخانه در استان در سفر رئیس جمهور استفاده نمایند.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری گلستان با بیان اینکه باید در این شرایط از تمام ظرفیت‌های موجود در ارائه خدمات به مردم استفاده کرد، گفت: دشمن از ابزار روانی برای ایجاد ترس و وحشت بین مردم ایران استفاده می‌کند و ما نتوانستیم از این ابزار به صورت صحیح استفاده کنیم. از تمام ظرفیت‌های موجود در کشور و استان برای ارائه خدمت به مردم باید استفاده نمود.

وی افزود: مهمترین موضوع در حال حاضر برداشت متفاوت مردم از شرایط کنونی است. اقدامات خوبی در حوزه کاهش بیکاری و اشتغال جوانان صورت گرفته اما مردم آن را احساس نمی‌کنند که بخشی از آن ناشی از تحریم‌هاست و این برداشت مردم شرایط موجود را متفاوت می‌کند.

اغنامی گفت: آنچه مردم را در این شرایط آزار می‌دهد، رانت‌خواری و تبعیض‌های موجود است که باید مانع اینگونه فعالیت‌ها شویم.

وی در پایان درباره وضعیت گوشت قرمز نیز خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته قیمت گوشت پایین بوده و این امر موجب شده تا دامداران انگیزه‌ای برای تولید بیشتر در حوزه دام و گوشت قرمز نداشته باشند و بنابراین تولید گوشت در کشور امسال 20 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یابد. 

روزانه بیش از 500 تن مرغ در استان گلستان کشتار می‌شود

 

روزانه بیش از 500 تن مرغ در استان گلستان کشتار می‌شود

 

روزانه بیش از 500 تن مرغ در استان گلستان کشتار می‌شود

 

روزانه بیش از 500 تن مرغ در استان گلستان کشتار می‌شود

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گالیکش
  • بازدید : 363
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2134

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : ده بعلاوه دوازده ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 809
بازدید دیروز: 91
بازدید ماه:4328
بازدید سال:4328
بازدید کل:1248429