عضویت    ورود
ورود به سایت
» » ۳۲ هزار و ۱۳۲ میلیارد ریال پروژه در دولت تدبیر و امید افتتاح شده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان:

۳۲ هزار و ۱۳۲ میلیارد ریال پروژه در دولت تدبیر و امید افتتاح شده است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

۳۲ هزار و ۱۳۲ میلیارد ریال پروژه در دولت تدبیر و امید افتتاح شده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان در آئین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان گالیکش در هفته دولت با اشاره به خدمات ارزنده دولت تدبیروامید گفت: تا قبل از دولت تدبیر و امید ۱2هزار و 756میلیارد ریال پروژه با ۲۰ هزار و ۶۷۴ نفر اشتغالزایی محقق شده بود که هم اکنون با رشد 152درصدی، ۳۲ هزار و ۱۳۲ میلیارد ریال پروژه در این دولت افتتاح شده است. همچنین با وجود همه مشکلات اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه دولت تدبیروامید با ۲۳ هزار و ۴۹۶ نفر اشتغالزایی و رشد ۱۴ درصدی در این حوزه گام بلندی برداشته است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان گالیکش، ابراهیم کریمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان در آئین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان گالیکش در هفته دولت که صبح شنبه(یکم شهریورماه) و با حضور میرزایی فرماندار گالیکش، آریان‌پور نماینده مردم شرق استان در مجلس، امام جمعه و دیگر مسئولان شهرستان در سالن جلسات فرمانداری گالیکش برگزار شد، اظهار کرد: در خصوص توازن بخشی و تعادل بخشی شهرستان‌های استان، سهم شهرستان گالیکش و محرومیت آن کاملا مشهود بوده و مصادیق آن نیز وجود دارد. البته همه در این خصوص دخیل هستند و به طبع نمایندگان مجلس به جهت نقش نظارتی که در خصوص اعتبارات ملی و جذب آنها برای حوزه انتخابیه خود دارند بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه برای خدمت‌رسانی به مردم همه باید در قالب یک تیم عمل کنند خاطرنشان کرد: این هفته صرفاً هفته دولت نیست بلکه معتقدیم که هفته بررسی عملکرد نظام است چرا که اگر امنیت نباشد، اگر اشراف اطلاعاتی نباشد، اگر دستگاه‌های انتظامی، نظامی و سربازان گمنام امام زمان (عج) وجود نداشته باشد هیچ دولتی نمی‌تواند این همه خدمت را به مردم جامعه ارزانی بخشد. بنابراین اگر موفقیتی نیز هست همه در آن دخیل هستند که این از توفیقات نظام است ولی کاستی‌ها و نواقص در این میان بیشتر مربوط به دولت و همه خدمتگزاران دستگاه‌های اجرایی است و امیدواریم در سایه این امنیت و در سایه این شرایط ایجاد شده از سوی همه دستگاه‌های نظام ما نیز بتوانیم هم شکرگزار خوبی باشیم و هم خدمات بهتری ارائه دهیم.

کریمی یادآور شد: همدلی و انسجام خوبی که در استان و در بین مجمع نمایندگان مجلس، استاندار معاون استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی‌ وجود دارد می‌توان این نوید را داد که مهمترین نتایج آن خدمت‌رسانی بیشتر به مردم استان خواهد بود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان افزود: در حوزه کشاورزی قبل از این دولت 5 هزار هکتار از اراضی استان زهکشی شده بود ولی امروز ۵۵ هزار هکتار زهکشی شده و قرارداد ۵۵ هزار هکتار دیگر نیز منعقد شده و با توجه به وجود منابع موردنیاز، زهکشی اراضی کشاورزی تا پایان امسال به ۱۱۰ هزار هکتار خواهد رسید، که قطعا افزایش سطح تولید محصولات کشاورزی را به دنبال خواهد داشت.

کریمی گفت: تا پیش از آغاز دولت تدبیروامید تنها 5 هکتار گلخانه در سطح استان موجود بود اما امروز این رقم به ۱۲۸ هکتار رسیده است و قطعا این رقم تا پایان فعالیت دولت از ۵۰۰ هکتار نیز فراتر خواهد رفت.

وی با اعلام اینکه تولیدات محصولات کشاورزی تا پیش از این دولت 3 میلیون تن بوده و امروز به ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسیده و افزایش چشمگیری داشته است، افزود: خوشبختانه برای اولین بار امسال دولت با وجود همه مشکلات اقتصادی ۱۰۰ درصد بهای خرید تضمینی گندم و کلزای کشاورزان را پرداخت نموده است. همچنین در بخش صنعت، معدن و تجارت نیز هیچ واحد تولیدی در سطح استان گلستان در ایام کرونا تعطیل نشده است.

کریمی خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه کشور ترکمنستان با ایجاد محدودیت‌های فراوان در مرز اینچه برون مانع از صادرات محصولات استان گلستان شده بود، اما صادرات این استان متوقف نشد و در سایر حوزه‌هایی که امکان صادرات فراهم بود این مهم انجام شد.

معاون استاندار گلستان تاکید کرد: ستاد رفع موانع تولید استان به صورت شهرستانی برگزار و تک‌تک موضوعات به صورت موردی بررسی و رسیدگی شده است. همچنین در خصوص اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران، علیرغم همه مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها هیچ منع و محدودیتی در این حوزه نداریم و بطور قطع هیچ فرد متقاضی برای سرمایه گذاری منتظر اعطای تسهیلات نخواهد ماند.

ابراهیم کریمی با بیان اینکه در حوزه گردشگری ۱۵۰ واحد بوم‌گردی در سطح استان ایجاد شده است، گفت: در شهرستان گالیکش که یکی از پایگاه‌ها و پایلوت‌های این حوزه در سطح استان بشمار ‌می‌رود، هم اکنون تعداد ۱۹ اقامتگاه بوم‌گردی بصورت فعال در حال ارائه خدمات به مسافران و گردشگران هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بیان داشت: پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در استان گلستان این ظرفیت را ایجاد نموده است که دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی و نخبگان جویای کار و صاحب ایده در حوزه‌های مختلف به صورت رایگان از امکانات و فضای مورد نیازی که در اختیارشان قرار می‌گیرد بهره برده و پس از دستیابی به شرایط بهره‌وری و تولید و حصول نتایج مطلوب، آن گاه فضا را در اختیار دیگر متقاضیان قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی یکی از مهمترین پروژه‌های توسعه استان گلستان می‌باشد گفت: با پیگیری‌های استاندار محترم و کمک همه دستگاه‌های امنیتی و قوه قضاییه در قالب یک تیم منسجم، تمامی مشکلات حقوقی کارخانه پتروشیمی گلستان بطور کلی مرتفع گردید و امروز بدون هیچ دغدغه‌ای آماده سرمایه‌گذاری است و قطعاً با این روند شاهد تحولی عظیم در حوزه توسعه اقتصادی استان خواهیم بود.

کریمی از اکتشاف نفت در گلستان، لایروبی خلیج گرگان و ظرفیت اقتصادی و گردشگری جزیره آشوراده به عنوان مهمترین پروژه‌های شاخص استان نام برد و افزود: انعقاد تفاهم نامه فی مابین استانداری و قرارگاه خاتم یک اتفاق مهم در جهت توسعه استان است که تعداد قابل توجهی از پروژه‌های بزرگ استان را در دل خود جای داده و از جمله آنها می‌توان به بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی گنبد اشاره کرد که قطعاً با راه‌اندازی این بیمارستان فرصت بسیار خوبی برای شرق استان ایجاد خواهد شد.

وی خبر داد: در سه‌شنبه هفته جاری با حضور وزیر جهاد کشاورزی پروژه تولید تخم مرغ که تا این لحظه به ۸۰۰ هزار عدد در روز رسیده بود به یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه ارتقا خواهد یافت و امیدواریم در پایان فعالیت دولت نیز این تعداد به سه میلیون و پانصد قطعه تخم مرغ برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان تصریح کرد: منطقه آزاد اینچه برون به‌عنوان یک ظرفیت بالقوه و مهم در جهت ارتقای توسعه زیرساختی و اقتصادی استان گلستان که از سوی شورای محترم نگهبان رد شده بود، خوشبختانه با پیگیری‌های متعدد از سوی استان و نمایندگان محترم مجلس و دولت، بستر لازم برای تحقق این مهم فراهم شده است.

کریمی ظرفیت‌های شهرستان گالیکش در حوزه گردشگری، کشاورزی و صنعت را بسیار ارزشمند و برجسته برشمرد و افزود: از همه سرمایه‌گذاران شهرستانی و خارج از شهرستان برای سرمایه گذاری و راه‌اندازی بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی مربوطه در گالیکش دعوت می‌کنیم. مدیران دستگاه‌ها و مسئولین نیز باید در قالب یک تیم سرمایه گذاری قوی برای جذب سرمایه گذاران متمول و صاحب‌نام اقدام نمایند.

معاون استاندار گلستان با اعلام اینکه حدوداً مبلغ ۵۴۷ میلیارد تومان در بخش تسهیلات کرونایی به استان ابلاغ شده است گفت: این تسهیلات برای آنهایی که در دوران کرونا در حوزه بازار، کشاورزی و غیره آسیب دیده‌اند، در نظر گرفته شده است و با تسهیل در امور بانکی و ضمانت‌نامه هیچ محدودیتی برای اعطای تسهیلات در این بخش وجود ندارد.

وی در خاتمه با بیان این مطلب که شهرک صنعتی گالیکش می‌‌تواند در حوزه صنعت، تولید و اشتغال این شهرستان نقش موثری داشته باشد اظهار کرد: درصدد آن هستیم سرمایه ‌گذارانی که در شهرک صنعتی گالیکش دارای زمین جهت احداث کارخانه هستند ولی تا کنون نسبت به تعیین تکلیف پروژه‌های خود اقدام نکرده‌اند، تمهیدات لازم به منظور بازپس‌گیری اراضی مربوطه اتخاذ خواهد شد تا در ادامه با تحویل این اراضی به سرمایه گذاران جدید، شاهد رونق دوباره صنعت و تولید در این ناحیه صنعتی باشیم.

۳۲ هزار و ۱۳۲ میلیارد ریال پروژه در دولت تدبیر و امید افتتاح شده است

 

۳۲ هزار و ۱۳۲ میلیارد ریال پروژه در دولت تدبیر و امید افتتاح شده است

 

۳۲ هزار و ۱۳۲ میلیارد ریال پروژه در دولت تدبیر و امید افتتاح شده است

 

۳۲ هزار و ۱۳۲ میلیارد ریال پروژه در دولت تدبیر و امید افتتاح شده است

 

۳۲ هزار و ۱۳۲ میلیارد ریال پروژه در دولت تدبیر و امید افتتاح شده است

 

۳۲ هزار و ۱۳۲ میلیارد ریال پروژه در دولت تدبیر و امید افتتاح شده است

 

 


 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : تمکی
  • بازدید : 247
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2781

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 22
بازدید دیروز: 48
بازدید ماه:22
بازدید سال:4634
بازدید کل:1248735