عضویت    ورود
ورود به سایت
» » مهمترین خدمت بیمه دولتی روستائیان و عشایر، رفع دغدغه دوران سالمندی در اقشار ضعیف جامعه است

فرماندار گالیکش در جلسه ستاد راهبردی بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر:

مهمترین خدمت بیمه دولتی روستائیان و عشایر، رفع دغدغه دوران سالمندی در اقشار ضعیف جامعه است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

مهمترین خدمت بیمه دولتی روستائیان و عشایر، رفع دغدغه دوران سالمندی در اقشار ضعیف جامعه است

فرماندار گالیکش در جلسه ستاد راهبردی بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: یکی از مهمترین مزایا و خدمات بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بعنوان یک بیمه دولتی، رفع دغدغه دوران سالمندی و پیری در بین اهالی روستاها و اقشار ضعیف جامعه است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گالیکش، علی جوان فرماندار شهرستان در نخستین جلسه ستاد راهبردی بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان که با حضور مصطفی شریعتی مدیرکل تعهدات قانونی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور، پولادوند مدیر صندوق استان، کمال ابراهیمی معاون عمرانی فرماندار، بخشداران و دیگر اعضای ستاد در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: توسعه و گسترش بیمه روستائیان و عشایر در سطح شهرستان گالیکش با توجه به اینکه بیش از ۶۳ درصد جمعیت این شهرستان روستایی هستند، می‌تواند منزلت اجتماعی و اقتصادی روستائیان را تا حدود زیادی در آینده مرتفع سازد.

جوان خاطرنشان کرد: از آنجا که رسالت اصلی این بیمه اجتماعی در راستای ارتقاء منزلت اجتماعی و محرومیت زدایی در روستاها و مناطق کمتر برخوردار است، در شهرستان گالیکش نیز از همه توان و ظرفیت دستگاه‌ها در جهت توسعه و گسترش آن با هدف تحت پوشش قرار دادن درصد بالایی از جامعه هدف بهره خواهیم گرفت.

مصطفی شریعتی مدیرکل تعهدات قانونی صندوق کشور در اولین جلسه ستاد راهبردی بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان گلستان نیز در این جلسه گفت: تلاش داریم که ۲۳ هزار نفر از شهروندان گلستانی‌ فاقد بیمه اجتماعی در سال ۱۴۰۱ جذب بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر بشوند.

شریعتی افزود: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر یکی از خدمات بسیار ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم کشاورز، روستایی و عشایر است. تنها صندوقی که تخصصی هست و مولود نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌باشد و صرفا برای روستائیان و عشایر و کشاورزان ایجاد شده همین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر است.

وی اضافه کرد: پیش از این صندوقی برای به پشتوانه بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان کشاورزان، روستائیان و عشایر نداشتیم. امروز با مطالعاتی که انجام شد دریافتیم که در ۱۶ سال فعالیت صندوق موفق شده‌ایم از بین ۱۰ میلیون جامعه هدف بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار خانواده را تحت پوشش خود قرار دهیم.

مصطفی شریعتی تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف و برنامه‌های صندوق این است در دولت مردمی سیزدهم بتوانیم با یک اقدام انقلابی و جهادی حداقل ۵۰ درصد از جامعه هدف ۱۰ میلیون نفری این بیمه اجتماعی را در جامعه تحت پوشش قرار دهیم. بر این اساس بنا داریم در سال اول تعداد یک میلیون نفر از افراد واجد شرایط را بیمه کنیم که سهم استان گلستان نیز از این تعداد جذب، ۲۳ هزار نفر است.

مدیرکل تعهدات قانونی صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر در ادامه خاطرنشان کرد: در استان گلستان تا به امروز بیش از ۷۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده‌ایم و از این تعداد نزدیک به ۳ هزار و ۵۰۰ خانواده تحت پوشش انواع مستمری‌های صندوق قرار گرفته‌اند و از مستمری بازنشستگی، بازماندگان و ازکار‌افتادگی بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به اینکه مستمری بازنشستگی، مستمری بازماندگان فوت و مستمری ازکارافتادگی سه خدمت اصلی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر می‌باشد، گفت: مستمری‌های بیمه شدگان در پایان هر ماه به حساب همه مستمری بگیران صندوق واریز می‌شود.

مهمترین خدمت بیمه دولتی روستائیان و عشایر، رفع دغدغه دوران سالمندی در اقشار ضعیف جامعه است

 

مهمترین خدمت بیمه دولتی روستائیان و عشایر، رفع دغدغه دوران سالمندی در اقشار ضعیف جامعه است

 

مهمترین خدمت بیمه دولتی روستائیان و عشایر، رفع دغدغه دوران سالمندی در اقشار ضعیف جامعه است

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گالیکش
  • بازدید : 140
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 3762

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 151
بازدید دیروز: 11
بازدید ماه:1646
بازدید سال:1646
بازدید کل:1245747