عضویت    ورود
ورود به سایت
» » دستیابی به وضعیت سفید کرونا تنها با همکاری مردم میسر خواهد بود

فرماندار گالیکش در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان:

دستیابی به وضعیت سفید کرونا تنها با همکاری مردم میسر خواهد بود

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

دستیابی به وضعیت سفید کرونا تنها با همکاری مردم میسر خواهد بود

فرماندار گالیکش در بیست و سومین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان گفت: در حال حاضر وضعیت شیوع کرونا در شهرستان گالیکش زرد است و امیدواریم با تمهیدات در نظر گرفته شده و با رعایت همه مسائل بهداشتی و اقدامات بازدارنده و همکاری مردم، شاهد بهبود شرایط موجود و دستیابی به وضعیت سفید در سطح شهرستان و استان باشیم.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان گالیکش، علی‌اصغر میرزایی فرماندار شهرستان در بیست و سومین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان که صبح پنجشنبه (6شهریورماه) در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: بحمدالله هیئت‌ها و مساجد در ایام محرم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عمل به مفاد پروتکل‌ها و مصوبات از قبیل فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده نهایت همکاری و همراهی را با ستاد کرونا شهرستان از خود نشان دادند و با برگزاری مراسمات سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) در فضای باز و طبق دستورالعمل‌های تعیین شده، وضعیت شهرستان گالیکش در ایام محرم از قرمز به زرد تغییر یافت.

فرماندار گالیکش افزود: تغییر وضعیت کرونا از قرمز به زرد در شهرستان بدین معنا نیست که مشکل کرونا بطور کامل حل شده است، بلکه برای دستیابی به وضعیت سفید و تداوم آن در سطح شهرستان کماکان باید با درنظر گرفتن همه قواعد و دستورالعمل‌های مربوطه با یک تلاش همگانی اقدام شود.

میرزایی با اشاره به اینکه همه مردم در ارتباط با مهار کرونا و پیشگیری از انتشار این ویروس دو وظیفه مهم برعهده دارند، تصریح کرد: وظیفه اول یک وظیفه شخصی است یعنی هر فردی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و توصیه‌های بهداشتی از لحاظ وجدانی و دینی شخصا به ریشه کن شدن ویروس کرونا در جامعه کمک کند. دومین وظیفه نیز از جنبه عمومی و اداری مدنظر است و باید حتماً با آن پرداخته شود تا برای دفع خطرات ناشی از کرونا در سطح شهرستان موثر واقع گردد.

وی افزود: علیرغم دستیابی به وضعیت زرد کرونا در شهرستان، همچنان بر اجرای مستمر دستورالعمل‌ها و مصوبات ستاد کرونا تاکید می‌شود ولی متاسفانه شرایط موجود چندان قابل قبول نیست و تصمیماتی از قبیل استفاده از ظرفیت خیرین، تامین ماسک مورد نیاز مردم از سوی دستگاه‌ها و نهادها، سپاه و پایگاه‌های بسیج، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و غیره که در شهرستان اتخاذ شده آن‌طور که بید محقق نشده است و نیازمند تلاش و همکاری بیشتری هستیم.

رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا گالیکش با تاکید بر ضرورت تشکیل تیم اطلاع رسانی اقدامات کرونا در سطح ادارات شهرستان، بیان کرد: همه دستگاه‌ها و ادارات موظف هستند با مستندسازی و تهیه گزارش از اقدامات صورت گرفته در خصوص مقابله با کرونا، مجموعه اقدامات و عملکرد خود را جهت آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم ارائه دهند.

فرماندار گالیکش با اشاره به اینکه در برگزاری مراسمات عزاداری محرم باید تعصبات کنار گذاشته شده و بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری بر اساس شیوه‌نامه‌های بهداشتی صادره از سوی ستادهای کرونا عمل شود، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط پیش‌رو تاسوعا و عاشورای امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود و قطعا دسته‌روی‌ها ممنوع خواهد بود. لذا از همه هیئت‌ها و گروه‌های مذهبی خواهشمندیم در این برهه حساس همراهی و همکاری کافی با ستاد کرونا شهرستان داشته باشند.

وی در ادامه گفت: وضعیت استان گلستان در حالت هشدار است و خوشبختانه شهرستان گالیکش نیز با همراهی و همکاری مردم و اقدامات صورت گرفته از سوی متولیان امر از وضعیت قرمز به زرد تغییر یافته است.

میرزایی تاکید کرد: هرگونه ارائه خدماتی که منجر به تجمع و ایجاد صف گردد، در سطح شهرستان ممنوع بوده و متولیان این گونه اقدامات الزاما باید قبل از اجرای آن با ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان هماهنگی‌های لازم را بعمل آورند.

فرماندار گالیکش با بیان اینکه مدارس در وضعیت قرمز به صورت غیرحضوری، در وضعیت زرد نیمه حضوری و در وضعیت سفید بطور عادی دایر خواهند بود، افزود: با توجه به فرارسیدن بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید، مدارس و دانشگاه‌ها و سایر مراکز آموزشی باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، مسائل مربوط به پیشگیری و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا را بطور جدی در دستور کار قرار داده و نسبت به اجرای مسائل آموزشی مد نظر خود بر اساس وضعیت کرونایی موجود در هر زمان اقدام نمایند.

دستیابی به وضعیت سفید کرونا تنها با همکاری مردم میسر خواهد بود

 

دستیابی به وضعیت سفید کرونا تنها با همکاری مردم میسر خواهد بود

 

دستیابی به وضعیت سفید کرونا تنها با همکاری مردم میسر خواهد بود

 

دستیابی به وضعیت سفید کرونا تنها با همکاری مردم میسر خواهد بود

 

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : تمکی
  • بازدید : 257
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2793

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : ده بعلاوه دوازده ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 16
بازدید دیروز: 28
بازدید ماه:924
بازدید سال:5536
بازدید کل:1249637