عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » شهرستان گالیکش پتانسیل‌های خوبی در حوزه گردشگری دارد

فرماندار گالیکش در نشست مشترک با هنرمندان صنایع دستی این شهرستان:

شهرستان گالیکش پتانسیل‌های خوبی در حوزه گردشگری دارد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

 شهرستان گالیکش پتانسیل‌های خوبی در حوزه گردشگری دارد

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری گالیکش، حسن خسروی فرماندار گالیکش در نشست مشترک با هنرمندان صنایع دستی این شهرستان که در محل سالن فرمانداری برگزار گردید ضمن بیان این مطلب گفت: یکی از مباحث جدی در میراث فرهنگی توجه به صنایع‌دستی است که از سیاست‌های کلی دولت می باشد.

وی افزود: با همت دولتمردان توجه خوبی در این حوزه انجام‌گرفته چراکه یکی از راه‌های برون‌رفت از معضل بیکاری توجه به صنایع‌دستی است. صنایع‌دستی ارتباط مستقیم با گردشگری و اشتغال‌زایی برای بانوان دارد.

حسن خسروی ادامه داد : شهرستان گالیکش پتانسیل‌های خوبی در حوزه گردشگری دارد و ما  ازلحاظ نقاط گردشگری جایگاه دوم استان راداریم اما ازنظر زیرساخت‌ها هنوز ضعیف هستیم که امید است با عنایت مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان موقعیت بهتری در این زمینه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم گردشگری را به نقطه خوبی برسانیم باید به‌صورت یکپارچه و استانی به آن نگاه شود تصریح کرد: از ملزومات موفقیت در حوزه گردشگری، صنایع‌دستی است که باید به آن توجه شود. بانوان شهرستان نسبت به صنایع‌دستی توجه جدی دارند و در مباحثی مانند چرم‌دوزی، قالی‌بافی، سوزن‌دوزی و... از توانمندی‌های بالایی برخوردارند.

خسروی عنوان کرد : بانوان شهرستان مبادرت به تشکیل بازارچه اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی کرده‌اند و موفقیت‌های خوبی هم در این حوزه داشتند که رضایت‌مندی تولید کنند را در پی داشته است. امیدواریم با کمک میراث فرهنگی گلستان بازارچه حقیقی عرضه محصولات بانوان شهرستان گالیکش نیز راه‌اندازی شود تا بانوان شهرستان بتوانند محصولاتشان را در آنجا عرضه کنند.

در ادامه این جلسه ابراهیم کریمی نیز گفت: یکی از برنامه‌هایی که به‌صورت جدی در استان گلستان دنبال می‌کنیم بحث صنایع‌دستی است.

وی افزود: دوره‌های گذشته در حوزه صنایع‌دستی تنها به صدور کار و پروانه و آموزش پرداخته می‌شد اما امروز خوشبختانه حوزه صنایع‌دستی در بحث مراکز تخصصی، بازارچه‌های صنایع‌دستی و بحث اشتغال ورود پیدا کردیم و با برنامه‌ریزی این امور را تنها در مراکز شهرستان دنبال نکرده که در روستاهای نیز پیگیری کار هستیم.

کریمی تاکید کرد: معتقد هستم گالیکش و بندر گز به‌عنوان شهرستان‌های ورودی و خروجی گلستان و گرگان به‌عنوان مرکز استان باید ظرفیت‌های خاصی داشته باشند چراکه ذهنیت گردشگران از گلستان از این شهرستان‌ها نقش می‌بندد. ایجاد بازارچه صنایع‌دستی یکی از برنامه‌های ما در این سه شهرستان است.

مدیرکل میراث فرهنگی گالیکش اظهار داشت: ایجاد مراکز تخصصی صنایع‌دستی از دیگر کارهایی هست که در شهرستان‌ها گلستان دنبال می‌کنیم که اولین آن مرکز تخصصی ابریشم شهرستان رامیان و نمدمالی شهرستان آق‌قلا بوده است. طی هفته آینده نیز مرکزی تخصصی ابریشم‌بافی شماره دو استان در روستای دوزین شهرستان مینودشت افتتاح می‌شود.

به گفته وی با ظرفیتی که شهرستان در اختیار میراث فرهنگی گلستان قرار می‌دهند این مراکز در استان دایر خواهد شد.

کریمی ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در روستاها را یکی از برنامه‌های جدی میراث فرهنگی گلستان عنوان کرد و گفت: هر روستایی که امکان و فضایی فراهم کند خانه صنایع‌دستی در آن روستا راه‌اندازی و تجهیز می‌شود تا هنرمندانی که توانایی فعالیت در خانه را ندارند در این خانه‌های صنایع‌دستی کارشان را دنبال کنند.

وی افزود: توسعه و تجهیز کارگاه‌های صنایع‌دستی در روستاهایی که ظرفیت ایجاد کارگاه صنایع‌دستی رادارند و تعاونی‌های صنایع‌دستی نیز از برنامه‌هایی است که خانم آتابای رییس جدید میراث فرهنگی گالیکش به آن خواهد پرداخت.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی گلستان شهرستان گالیکش در جایگاه دوم استان در ثبت آثار ملی است و درصورتی‌که روستا یا شهری میراثی را به نام خود ثبت کند تمام امتیازات معنوی آن میراث به مکان ثبت‌شده تعلق می‌گیرد و حتی اعتبارات شهرستانی این حوزه نیز به تعداد آثار ثبت‌شده بستگی دارد.

وی با اشاره تشکیل انجمن‌های میراث فرهنگی گلستان گفت: یکی از دغدغه‌های ما در میراث فرهنگی جلوگیری از غارت آن است اما نمی‌توانیم در جای‌جای استان حضورداشته باشیم. انجمن‌های میراث فرهنگی با صدور کار فعال می‌شوند تا بازوی توانمندی برای حفظ میراثی که زیرخاک قرار دارد باشند.

کریمی همچنین از آماده شدن زیرساخت‌های لازم برای ثبت آبشارهای لوه و پیرغار فارسیان شهرستان گالیکش در فهرست آثار طبیعی ملی خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان با اشاره به معرفی رییس جدید میراث فرهنگی گالیکش گفت: تجربه خوبی از استفاده مدیران خانم در میراث داریم که از مدیر برتر این حوزه در استان هستند. امید است بتوانیم حضور خانم آتابای را در گالیکش لمس کنیم همان‌گونه که خانم قرنجیک در گمیشان خوش درخشیدند و گمیشان را متحول کردند.

شهرستان گالیکش پتانسیل‌های خوبی در حوزه گردشگری دارد


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گالیکش
  • بازدید : 678
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1231

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 20
بازدید دیروز: 28
بازدید ماه:928
بازدید سال:5540
بازدید کل:1249641