عضویت    ورود
ورود به سایت
» » جلسه شورای کشاورزی شهرستان با محوریت ستاد برداشت محصولات پائیزه کشاورزی

به ریاست فرماندار برگزار شد؛

جلسه شورای کشاورزی شهرستان با محوریت ستاد برداشت محصولات پائیزه کشاورزی

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

جلسه شورای کشاورزی شهرستان با محوریت ستاد برداشت محصولات پائیزه کشاورزی

جلسه شورای کشاورزی شهرستان گالیکش با محوریت ستاد برداشت محصولات پائیزه کشاورزی به ریاست فرماندار و با حضور بخشداران، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان و سایر اعضاء برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گالیکش، احمد تجری‌مفرد صبح شنبه ( ۱۹اردیبهشت) در جلسه ستاد برداشت محصولات پائیزه این شهرستان در سال زراعی جاری که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: استاندارد سازی انبارها و باسکول‌ها، ثبت انبارها و جلوگیری از تلفات محصول، رعایت دقیق محاسبه افت محصولات کشاورز، همکاری بخشداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاران در جلوگیری از آتش سوزی‌های احتمالی و توزیع اطلاعیه و اطلاع‌رسانی درخصوص منع آتش زدن کاه و کلش، قیمت گذاری صحیح حمل‌و‌نقل، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تامین به موقع سوخت موردنیاز کمباین‌ها در زمان برداشت و مرمت جاده‌های بین مزارع و حاشیه جاده‌ها در زمان برداشت و غیره از مهمترین اقداماتی است که در زمینه فرآیند برداشت محصولات بسیار ضرورت دارد.

فرماندار گالیکش با بیان اینکه آموزش تاثیر بسزایی در کاهش آسیب‌ها و حوادث احتمالی دارد، افزود: مسئولین و متولیان امر باید تمهیدات لازم را در جهت برگزاری جلسات آموزشی و توجیهی مشترک با کشاورزان و مردم در نظر گیرند تا اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی لازم در این خصوص صورت پذیرد.

تجری‌مفرد خاطرنشان ساخت: با عنایت به فرارسیدن فصل برداشت محصولات زراعی، هماهنگی با پلیس راهور درخصوص تسهیل در تردد وسایل نقلیه مورد استفاده کشاورزان و سایر افراد مرتبط نظیر کامیون‌های حمل گندم، تراکتورها، موتورسیکلت‌ها و سایر وسایل کندرو ضرورت دارد و باید پیگیری‌های لازم در شهرستان صورت گیرد.

وی تصریح کرد: بانک کشاورزی بعنوان بانک عامل در بحث خرید محصولات کشاورزان در مراکز خرید دولتی باید با تامین اعتبار موردنیاز و راه‌اندازی باجه‌های کشیک در عصرها و روزهای تعطیل تمهیدات لازم را در جهت پرداخت وجه محصولات پاییزه در کمترین زمان ممکن و خدمات رسانی به کشاورزان در نظر گیرند.

فرماندار گالیکش یادآور شد: باتوجه به اهمیت موضوع خرید و فروش گندم و جلوگیری از قاچاق و خروج غیرمجاز این محصول استراتژیک از مبادی غیرقانونی، سازوکارهای لازم در خصوص اطلاع‌رسانی به کشاورزان برای تحویل گندم به مراکز خرید دولتی و عدم فروش به دلالان و واسطه گران در سطح شهرستان باید انجام گیرد و همچنین در صورت نگهداری گندم در انبارهای خوذ نسبت به ثبت آنها در سامانه جامع انبارها اقدام شود.

تجری‌مفرد تاکید کرد: وقوع حریق در مزارع از معضلات مهمی است که کشاورزان و زمین‌داران با آن مواجه هستند و لذا باید تیم‌های پایش و بازرسی در سطح شهرستان تشکیل شود تا از بروز آتش‌سوزی‌ها در مزارع جلوگیری و در صورت بروز حادثه، حریق در کانون اولیه مهار گردد.

وی افزود: بخشداری‌ها و شهرداری‌ها ضمن اطمینان از آمادگی کامل واحد‌های آتش‌نشانی، هماهنگی‌‌های لازم را در راستای اعزام و اجرای عملیات اطفاء حریق احتمالی در مزارع بعمل آورند.

فرماندار گالیکش بحث حمل‌ونقل محصولات کشاورزی را از مسائل مهم در حوزه کشاورزی برشمرد و افزود: بارگیری و حمل‌ونقل محصولات برداشت شده دغدغه اصلی کشاورزان است، لذا باید در خصوص کرایه حمل بار و قیمت‌های این بخش نظارت کافی و مداوم از سوی دستگاه‌های ذیربط صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه تردد وسایل حمل‌ونقل محصولات و تامین سوخت ماشین‌آلات کشاورزی از مهمترین مطالبات و مشکلات کشاورزان بشمار می‌رود، اذعان کرد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تمهیدات لازم در جهت تامین سوخت موردنیاز کشاورزان را بطور جدی در دستور کار قرار دهد.

جلسه شورای کشاورزی شهرستان با محوریت ستاد برداشت محصولات پائیزه کشاورزی

 

جلسه شورای کشاورزی شهرستان با محوریت ستاد برداشت محصولات پائیزه کشاورزی

 

جلسه شورای کشاورزی شهرستان با محوریت ستاد برداشت محصولات پائیزه کشاورزی

 

جلسه شورای کشاورزی شهرستان با محوریت ستاد برداشت محصولات پائیزه کشاورزی

 

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گالیکش
  • بازدید : 165
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 3107

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : ده بعلاوه دوازده ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 101
بازدید دیروز: 386
بازدید ماه:2643
بازدید سال:7255
بازدید کل:1251356