عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » اورژانس اجتماعی شهرستان گالیکش افتتاح شد.

با حضور فرماندار :

اورژانس اجتماعی شهرستان گالیکش افتتاح شد.

 حسن خسروی فرماندار شهرستان گالیکش ضمن تشکر از مدیر کل بهزیستی استان که طی 2 هفته گذشته باعث استقلال اداره بهزیستی شهرستان گالیکش و افتتاح اورژانس اجتماعی در این شهرستان شده است گفت: این پایگاه می‌تواند جهت سلامت جامع ما کمک مؤثری کند.

وی درخواست عنایت ویژه از مدیر کل بهزیستی استان برای شهرستان گالیکش نمود و گفت: هر موفقیتی احتیاج به امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی دارد که حتماً از این منظر وضعیت خوبی در شهرستان نداریم انشا الله با مساعدت‌های مسئولین بهزیستی شرایط بهتری را در منطقه داشته باشیم.

 

وی با توجه به در پیش بودن روز جهانی قدس گفت: در برهه حساس باید تمامی مسئولین ادارات، نهادها، سازمان‌ها و اقشار مردم در روز جهانی قدس شرکت فعال داشته باشند.

 

 

دادستان انقلاب اسلامی شهرستان گالیکش نیز در این مراسم گفت: بسیاری از آیات قرآن شریف اختصاص به رسیدگی به امور ضعفا پیدا کرده است.

 

سید عبدالحمید کریمی با اشاره به این مطلب که قرآن مجید ما یک بهزیستی تمام‌عیار است گفت: تمام قرآن برای بهزیستی است یعنی تک‌تک کلمات قرآن همه برای زیستن بهتر نازل شده است.

 

وی افزود: با توجه به آموزه‌های دینی و تاریخ غنی اسلام، اولین مددکار اجتماعی حضرت امام علی (ع) است.

 

کریمی تصریح کرد: همه باید دست‌به‌دست هم دهند و برای کسانی که نیازمند حمایت (معلولین) هستند را کمک کنند. این قشر همچنان که محروم هستند و معلول هستند در رسیدگی های اجتماعی هم متأسفانه محروم باقی می مانند.

 

دادستان گالیکش ادامه داد: طرح ساماندهی مبلمان شهری که می‌بایست مبلمان شهری را برای معلولین مناسب‌سازی کند سال‌هاست در 90 درصد شهرها این طرح به زمین مانده است.

 

وی خاطرنشان ساخت: از شهریور سال 90 که احراز سمت دادستانی داشتیم تاکنون از 2875 فقره پرونده وارده 18 درصد مربوط به اختلافات خانوادگی، حدود 44 درصد مربوط به اعتیاد و 20 درصد نیز مطالبه مهریه است.

 

وی با اشاره به این مطلب که در این مدت حدود 2600 فقره ازدواج داشتیم گفت: حدود یک پنجم ازدواج‌ها در شهرستان گالیکش منجر به طلاق می‌شود.

 

وی تأکید کرد: این آمارها ضرورت استقلال اداره بهزیستی و استقرار فوریت‌های اجتماعی در شهرستان را توجیه می‌کند.

 

به گفته دادستان گالیکش حدود30 درصد از پرونده‌های که تقاضای طلاق توافقی داده‌شده با ارجاع به بهزیستی گالیکش به صلح و سازه انجامیده است.

 

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان گلستان گفت: مراکز اورژانس اجتماعی نقش مهمی در پیشگیری از کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

 

اصغر رنجی اظهار کرد: از ویژگی ‌های اورژانس اجتماعی تخصصی بودن، در دسترس بودن و به‌موقع بودن خدمات است.

 

وی افزود: با راه‌اندازی اورژانس اجتماعی گالیکش در مجموع اورژانس اجتماعی در 10 شهر استان راه‌اندازی شده است.

 

وی تصریح کرد: اورژانس اجتماعی باهدف کنترل و کاهش بحران‌های فردی، خانوادگی، اجتماعی، در دسترس قرار دادن خدمات تخصصی و اورژانسی سازمان بهزیستی به آحاد جامعه، ارتقاء توانمندی‌های افراد در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی به‌منظور مقابله با مسائل اجتماعی در شرایط بحرانی از طریق ارائه خدمات تخصصی و به‌موقع و ایجاد زمینه مشارکت مردم و سازمان‌های غیردولتی است.

 

رنجی با اشاره به اهداف راه‌اندازی این اورژانس گفت: جایگزینی مداخلات روانی اجتماعی قبل از مداخلات قضائی انتظامی، انجام مداخلات روانی اجتماعی در کنار مداخلات قضایی و قضا زدایی و پیشگیری از جرم از دیگر اهداف راه‌اندازی اورژانس اجتماعی به شمار می‌رود.

 

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان گلستان تصریح کرد: حذف آسیب‌های اجتماعی ممکن نیست، اما با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان آن را کنترل و کاهش داد و این مهم از اصول مهم این اورژانس به شمار می‌رود.

 

وی افزود: زوجین متقاضی طلاق و افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی یا آسیب‌دیده اجتماعی، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده‌اند، کودکان خیابانی و کار، همسران آزاردیده، کودکان آزاردیده، مبتلایان به اختلال هویت جنسی، دختران و پسران فراری از منزل گروه‌های هدف اورژانس اجتماعی را شامل می‌شوند.

 

لازم به ذکر است واحد سیار اورژانس اجتماعی شهرستان گالیکش سه روز در هفته در محل اداره بهزیستی این شهرستان مستقر است.

 

 

اورژانس اجتماعی شهرستان گالیکش افتتاح شد.

به نقل از: نیلکوه


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ravabet omomi
  • بازدید : 1715
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 86

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 26
بازدید دیروز: 127
بازدید ماه:906
بازدید سال:5518
بازدید کل:1249619